اجرای ۴۰۰ مکان برنامه در نوروز ۱۴۰۱ همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ علی مالمیر ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال بعد از دو سال نوروز متفاوتی را خواهیم داشت و امیدواریم با واکسینه شدن اکثریت جامعه، نوروز امسال با رونق گردشگری همراه باشد.

امسال ستاد سفر‌های نوروزی از ۲۸ اسفندماه به همراه شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط در یادمان عین‌القضات کار خود را شروع می‌کند تا در قالب یک مجموعه، تسهیلاتی را برای آسایش و آرامش گردشگران رقم زند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: نوروز برنامه‌ای باستانی با ریشه فرهنگی ست و پرداختن به این الویت برنامه‌ها ما است و بر این اساس در ایام نوروز برنامه‌های فرهنگی و شادی در نقاط مختلف گردشگری پیش‌بینی شده است.

او گفت:امسال در نوروزگاه‌ها بیش از ۴۰۰ مکان برنامه در جاذبه‌ها و روستا‌های هدف گردشگری برنامه‌ریزی شده همچنین هماهنگی با جامعه هتلداران و راهنمایان گردشگری نیز انجام شده که تور‌های همدان گردی داشته باشند و از این طریق هماهنگی بین تاسیسات صورت گرفته و خدمات لازم را داشته باشند.

مالمیر از برپایی ۱۴ نمایشگاه صنایع‌دستی در تمام شهر‌های استان در ایام نوروز خبر داد.

او در ادامه گفت: این نمایشگاه‌ها در قالب ۲۱۴ غرفه صنایع‌دستی و سوغات همدان را عرضه خواهند کرد.

او گفت: راهنمایان گردشگری در اماکن و تمام جاذبه‌های گردشگری مستقر شده اند و نظارت از اماکن و تاسیسات گردشگری از یک ماه پیش آغاز شده و تاسیسات اقامتی و موزه‌ها از ورود افرادی که سه دز واکسن را دریافت نکرده باشند، ممانعت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: براساس شرایط استان و تحلیل‌های کارشناسان و میزان تقاضایی که برای انجام سفر بود پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد قابل توجهی مسافرنسبت به دو سال قبل در همدان داشته باشیم.

مالمیر گفت: اگر با افزایش مسافرربرو شویم از ظرفیت آموزش پرورش در خانه معلم و کلاس‌های الف و ب نیز استفاده می‌کنیم و برای مواقع بحرانی و بارندگی‌ها هماهنگی با سایر اقامتگاه‌ها هم انجام شده است.

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۲/۱۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان

غرب ایران - سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، از بارش‌های شدید در برخی مناطق خبر داد و برای ۲۳ استان هشدار نارنجی خسارت به کشاورزان صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *