۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب پایدار مرکز استان اختصاص یافت

به گزارش غرب ایران حجت الاسلام احمدحسین  فلاحی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۳ تامین منابع آب پایدار برای همدان بود گفت:  اما متاسفانه بعد از ۱۷ سال هنوز تکمیل نشده است

وی با بیان اینکه کارهای زیادی در رابطه با بحث‌های تصفیه خانه سد تالوار و انتقال آب به همدان صورت گرفته است گفت: بالغ بر ۱۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری آب از سد تالوار تا نزدیکی همدان انجام شده است.

فلاحی گفت: این پروژه هم اکنون فعال است و امیدواریم که مشکل آب همدان هر چه سریعتر حل شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه آب های انتقال داده شده تنها آب مورد نیاز بخشی از شهرهای همدان، بهار، کبودرآهنگ، مریانج، فامنین و بعضی از روستاها را تامین می‌کند، اظهار کرد: امیدواریم شهرهای در مسیر این خط انتقال نهایت صرفه جویی را در برنامه داشته باشند.

فلاحی اظهار داشت: برخی مناطق شهرستان فامنین همچنان با مشکل تامین آب سالم مواجه هستند و در این شهرستان ۱۲ روستا به علت نبود منبع مشکل تامین آب دارند و با تانکر به این روستاها آبرسانی می شود.

وی افزود: در این میان برخی از روستاهای شهرستان همدان نیز با مشکل سالم بودن آب مواجه هستند که در نشست های تخصصی باید این موضوع را بررسی کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه با اهتمام وزیر نیرو، صحبت‌های اخیر با رئیس جمهور و پیگیری‌های صورت گرفته، از سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ پانصد میلیارد تومان از محل اعتبارات هدفمند کردن یارانه ها در سال۱۴۰۱ به پروژه انتقال آب از سد تالوار اختصاص داده شد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

ارائه بیش از ۸۵ هزار خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی همدان

غرب ایران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۸۵ هزار و ۴۷۷ خدمت دندانپزشکی دو سال گذشته در مراکز بهداشتی استان همدان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *