تأمین ۸۰۰ تن میوه تنظیم بازار شب عید/ از ۲۰ اسفندماه توزیع می شود

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ غلامحسین تقوی با بیان اینکه امسال در راستای تامین اقلام اساسی و مایحتاج مردم در شب عید هیچ مشکلی وجود ندارد اظهار کرد: در سال‌های گذشته بعضا با چالش توزیع مرغ و گوشت در ایام پایانی سال روبرو بودیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با تدابیر اندیشیده شده تا پایان فروردین ماه طبق جوجه‌ریزی‌ها مشکلی در تأمین مرغ نداریم افزود: ماه گذشته ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک میلیون قطعه بیشتر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان تاکید کرد: در راستای تامین گوشت سفید و گوشت قرمز تمهیدات لازم اندیشیده شده بنابراین مردم با طیب خاطر خرید انجام دهند.

وی با بیان اینکه برنج، شکر و روغن به اندازه کافی و حتی بیش از نیاز مردم در دسترس قرار دارد گفت: نباید اجازه دهیم سودجویان بازار را ملتهب کنند یا احتکاری صورت گیرد.

تقوی با بیان اینکه مردم هیچ نگرانی در مورد موجودی اقلام نداشته باشند گفت: برای شب عید یک‌هزار و ۸۰۰ تن میوه شامل ۶۰۰ تن سیب و ۱۲۰۰ تن تامین شده که قیمت آن ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزان‌تر از قیمت بازار تعیین خواهد شد تا تعادل برقرار شود.

وی به توزیع میوه از ۲۰ اسفند اشاره کرد و یادآور شد: در راستای تامین میوه مورد نیاز مردم هیچ مشکلی وجود ندارد و با همکاری نهادهای متولی نظارت برقرار شده تا سودجویان بازار را مختل نکنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه در دو ماه دی و بهمن تحلیل و برنامه‌ریزی صورت گرفته به نحوی که در این بازه زمانی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است تصریح کرد: ۳۷۲ هزار تن نهاده از ابتدای سال تا کنون تامین شده است.

وی در بخش دیگر از صحبت‌هایش به ذخایر استراتژیک استان پرداخت و گفت: ۴۰۰ تن سهمیه توزیع مرغ منجمد با قیمت کیلویی ۲۰ هزار تومان، و ۱۱۰ تن گوشت قرمز وارداتی سهمیه استان است.

تقوی از مقادیر اقلام اساسی انبار شده استان یاد کرد و گفت: ۵ هزار تن کنجاله، ۲۲ هزار تن ذرت، برنج تایلندی یک‌هزار و ۳۰۰ تن، شکر ۱۵ هزار تن و گندم ۴۰ هزار تن موجودی انبارهای استان است.

وی به شبکه توزیع متفاوت امسال اشاره کرد و افزود: شبکه مویرگی تعاون روستایی در دورترین روستاها اقلام را توزیع می‌کند، همچنین سیستم راه‌اندازی کالا رسان من در استان طراحی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه سیستم کالارسان ۱۱۰ قلم کالا که ۱۸ مورد آن تنظیم بازار است را عرضه می‌کند خاطرنشان کرد: این اقلام به صورت رایگان درب منزل توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *