واکسیناسیون کودکان همدان از هفته آینده

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛  فاطمه ترکمان اسدی گفت: در حال حاضر سویه غالب ویروس کرونا در کشور از نوع امیکرون است و متاسفانه این ویروس وارد استان هم شده است.

او گفت: قطعا امیکرون روند افزایشی خواهد داشت، اما اگر دستورالعمل ها خصوصا فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن شلوغ رعایت شود و واکسن نوع سوم تزریق شود، با چالش بزرگی نسبت به این ویروس مواجه نخواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت همدان گفت: تاکنون ۲۰ درصد از جمعیت هدف استان دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، جمعیت هدف فعلی ۱۲ سال به بالاست که ۲۰ درصد از این افراد برای دریافت دز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده‌اند.

او گفت: مراکز واکسیناسیون به تعداد کافی در استان فعال است و تنوع واکسن نیز وجود دارد و افراد می‌توانند سریع‌تر نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند تا ایمنی لازم حاصل شود.

ترکمان اسدی گفت: مجوز واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال نیز صادر می‌شود تا با شرایط خاصی و رعایت احتیاط لازم و رضایت والدین آن را آغاز کنیم که جمعیت زیر پوشش واکسیناسیون گسترده‌تر شود.

او گفت: انجام واکسیناسیون اطفال به صورت بخشنامه نشده، اما مصوبات کمیته علمی را پشت سر گذاشته که نهایت ۱۰ روز یا هفته آینده آغاز می‌شود.

 

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *