بازگشت ۱۴۹ واحد راکد استان همدان به چرخه تولید

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران- علیرضا قاسمی فرزاد حمایت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها از تولیدکنندگان و صنعتگران را ضروری دانست.

وی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان گفت: بازگشت ۱۴۹ واحد راکد استان به چرخه تولید در اولویت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار گرفته است.

به گفته استاندار همدان طبق آخرین گزارش شرکت شهرک‌های صنعتی، ۱۰ درصد از مجموع یک هزار و ۱۴۶ واحد تولیدی و صنعتی استان غیرفعال است که از تمام ظرفیت‌های قانونی استان برای کمک به رونق و جان گرفتن این واحد‌های تولیدی مشکل‌دار استفاده می‌کنیم.

قاسمی فرزاد گفت: دستگاه‌های اجرایی استان همدان موظف به حمایت از فعالان اقتصادی هستند، اما در این فرایند از دادن قول و وعده‌های واهی پرهیز می‌کنیم.

او گفت : با کمک سیستم بانکی، سرمایه در گردش مورد نیاز صنایع و واحد‌های تولیدی استان را تامین می‌کنیم تا در این چرخه دچار آسیب نشوند.

استاندار همدان بر اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد و مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی را به تمکین مصوبات امر کرد کنند تا پشتیبانی از تولیدکنندگان محقق شود.

قاسمی فرزاد همچنین پایش موانع و مشکلات واحد‌های غیرفعال و راکد استان همدان را ضروری دانست.

او گفت:  این مسائل دسته بندی و به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع برای رسیدگی ارجاع شود.

استاندار همدان گفت: مسائل بیمه، مالیات، بدهی معوق بانکی، سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی و نیز مشکلات زیرساختی مانند گاز، برق و آب را به سرعت در کارگروه تسهیل مطرح و حل و فصل می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم این مسائل در فرایند تولید خلل و لطمه‌ای ایجاد کند.

در این کارگروه تخصصی مشکلات واحد پرورش ماهی قزل دانش مورد بررسی قرار گرفت و با مساعدت بانک کشاورزی موضوع بدهی این واحد برای پنج سال دیگر تقسیط و مقرر شد تسهیلات جدید برای راه اندازی مجدد در اختیار مجری این طرح قرار گیرد.

 

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *