۴۰۰ عمل کاشت حلزون شنوایی در همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران – فرهاد فراهانی‌ گفت: از اسفندماه سال ۹۲ که نخستین جراحی کاشت حلزون شنوایی در این مرکز که در همدان قرار دارد، انجام شد.

بیمارستان بعثت همدان به عنوان مرکز کاشت حلزون شنوایی در غرب کشور شناخته شده است.

او گفت: تقریبا در طول سال ۵۰ تا ۶۰ عمل در این مرکز انجام می‌شود، و هم اکنون پروتز‌ها تحویل داده می‌شود هرچند، گاهی وقفه‌هایی وجود دارد، اما در مجموع خوشبختانه مشکل خاصی نیست.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور می گوید: معمولا ۵۰ نفر همواره در انتظار عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی هستند و برای هر بیمار مدت زمانی طول می‌کشد که گفتار درمانی و دریافت سمعک و … صورت گیرد تا کاشت حلزون انجام شود و این طبیعی است.

برای کسانی که در هر دو گوش ‌‌‌کم‌شنوایی عمیق دارند و کسانی که از سمعک استفاده مناسبی نمی‌کنند، کاشت حلزون انجام می‌شود‌‌.‌‌ بسیاری از این افراد‌‌،‌‌ از کاشت حلزون در هر دو گوش (دو طرفه) استفاده می‌کنند‌‌.‌‌

گوش دادن با دو گوش می‌تواند توانایی تشخیص جهت صدا را بهبود بخشد‌‌.

فراهانی گفت: عمل جراحی کاشت حلزون تحت تاثیر کرونا قرار ندارد و با توجه به اینکه بیماران کاشت حلزون شرایط خاصی دارند و بین یک تا دو سال ارزیابی و تهیه پروتز آن‌ها طول می‌کشد، در ایام کرونا جزو بیمارانی بودند که با حفظ شیوه نامه هایی امکان عمل جراحی داشتند.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *