افتتاحیه برنامه های نوروزگاهی همدان در جوار آرامگاه باباطاهر

به گزارش غرب ایران ؛ معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی همدان از افتتاح برنامه‌های نوروزگاهی خبر داد و گفت: کارناوال شادی افتتاحیه نوروزگاه ۲۹ اسفند و در جوار آرامگاه باباطاهر برگزار می‌شود.

علی خاکسار با بیان اینکه نوروز امسال ۵۲۰ برنامه نوروزگاهی در همدان برگزار می‌شود اظهار کرد: این برنامه جدای از برنامه شهرداری و نهادهای فرهنگی دیگر است و ممکن است با احتساب آنها شاهد افزایش برنامه‌های فرهنگی نیز باشیم.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در همدان و سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود افزود: روستاهای هدف گردشگری نیز در ایام نوروز از برگزاری برنامه‌های نوروزی بهره‌مند خواهند شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی همدان با اشاره به اینکه این برنامه‌ها در اماکن تفریحی از جمله موزه‌ها، سراب‌ها، کاروانسراها مانند فرسفج و تاج‌آباد و… اجرا می‌شود.

وی به برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام نوروز همدان اشاره کرد و گفت: اجرای تئاتر خیابانی، سیاه‌بازی، نمایش‌های قاشق زنی، عروسی همدانی‌ها، برنامه‌های ویژه کودک، بازی‌های بومی و محلی، اجرای موسیقی سنتی، پخت شیرینی، سبزه‌آرایی، چیدمان سفره هفت‌سین و… از جمله این برنامه‌هاست.

خاکسار به ظرفیت تردد ریلی مسافران نیز اشاره کرد و افزود: با اضافه شدن تردد با قطار آن هم مسیر تهران ـ همدان، این ظرفیت می‌تواند سهولت جابه جایی را به دنبال داشته باشد.

وی از افتتاح برنامه‌های نوروزگاهی خبر داد و یادآور شد: کارناوال شادی افتتاحیه نوروزگاه ۲۹ اسفند و در جوار آرامگاه باباطاهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *