۹۶ درصد از جمعیت استان همدان باسوادند

به گزارش غرب ایران آقامحمدی ،معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: بر اساس راهبرد‌های اجرایی در راستای برنامه ریشه کنی بیسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۶ هزار و ۱۳۰ سوادآموز امسال در طرح‌های آموزشی مرتبط با سواد آموزی استان شرکت دارند.

او با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در استان حدود ۹۶ درصد و ۱۱ درصد از میانگین باسوادی در دنیا بالاتر است، افزود: آموزش و پرورش استان همدان برای امسال پوشش ۲ هزار و ۴۵۰ نفر در دوره سوادآموزی اصلی، یک هزار و ۶۰۰ نفر در دوره انتقال و ۲ هزار و ۸۰ نفر را در دوره تحکیم متعهد شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش همدان تأکید کرد: با بهره گیری از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی، شورای آموزش و پرورش، دستگاه‌های طرف مشارکت، مدیران واحد‌های آموزشی و معلمان، موسسات و تشکل‌های غیردولتی واجد شرایط و سایر توانمندی‌های موجود در سطح شهرستان ها، نواحی و مناطق آموزش و پررش استان همدان و در راستای ارتقای کیفیت آموزشی، برای تحقق کمی این اهداف برنامه ریزی و اقدام شده است.

آقامحمدی با اشاره به نقش مراکز یادگیری محلی در آموزش مهارت‌های زندگی به سوادآموزان، گفت: حفظ و توسعه مراکز یادگیری محلی از اولویت‌های سوادآموزی استان همدان است.

او بیان کرد: این استان سال گذشته در ردیف پنج استان برتر کشور در زمینه اجرای برنامه‌های مرتبط با سوادآموزی قرار گرفت.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه سوادآموزی دختران و زنان روستایی طرح جدید آموزش و پرورش است، گفت: قصد داریم میانگین سواد زنان روستایی در استان را افزایش دهیم که برای امسال باسواد کردن ۵۳۰ نفر از این قشر در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی با بیان اینکه دوره مهارت آموزی برای یک هزار نفر در سطح استان همدان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر علاوه بر تشکیل دوره‌های سوادآموزی، کلاس‌های مهارت آموزی، افزایش مهارت اجتماعی و حقوق شهروندی نیز برای سوادآموزان برگزار می‌شود.

در تقویم کشور هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی، نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *