افزایش ۴ درصدی ازدواج و کاهش ۱۰ درصدی طلاق در استان همدان

به گزارش غرب ایران،  حسن زاده، مدیرکل ثبت احوال همدان در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان با اشاره به اینکه نرخ ازدواج هم در این مدت ۴ درصد افزایش یافته است، گفت: در ۸ ماهه نخست امسال به ازای هر چهار فقره واقعه ازدواج یک فقره طلاق به ثبت رسیده است.

به گفته وی در مجموع در ۸ ماهه امسال ۸ هزار و ۸۸۴فقره واقعه ازدواج در استان ثبت شده و ۳۳۹ فقره بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

مدیرکل ثبت احوال همدان افزود: در موضوع طلاق هم در ۸ ماهه دو هزار۴۲۶ فقره طلاق ثبت شد که ۲۶۸ مورد کمتر از سال قبل است.

رییس امور شعب بانک ملی استان همدان نیز گفت: شبکه بانکی استان در یکسال منتهی به آخر آذر ماه امسال هزار و پانصد میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت کرده که ۳۹ درصد بیشتر از مدت مشابه است.

ملکیان افزود: بانک ملی به تنهایی یک چهارم این تسهیلات یعنی ۲۶ درصد معادل۳۹۱ میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت کرده است.

خدرویسی، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان نیز از ایجاد کمیته تخصصی برای بسترسازی در جهت ازادواج و تشکیل خانواده خبر داد و گفت: سالانه ۲۵۰ کارگاه با حضور چهار هزار ۵۰۰ مجرد برای آشنایی با مزیت‌های ازدواج برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری همدان هم گفت: جوان و جوان گرایی از جمله سیاست‌های برجسته و پررنگ دولت سیزدهم است که توجه به جوانان نه در کاغذ و گفتار، بلکه باید عملی و عملیاتی شود.
مهدی باب الحوائجی افزود: حدف موازی کاری در زمینه ساماندهی آموزش جوانان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: تمرکز بر رفع مشکلات جوانان از جمله مسکن و اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری همدان بیان کرد: گزارش نهاد‌های مرتبط با امر مسکن و گزارش آن به ستاد در جلسات بعدی طرح و سهم جوانان در طرح تولید مسکن یک میلیونی وعده داده شده دولت و سهم جوانان استان از مسکن ملی مشخص شود.

باب الحوائجی افزود: توجه به جمعیت فعال به عنوان سرمایه‌های بسبار ارزشمند و صیانت از این سرمایه‌ها با نگاه به توجه ویژه به جوانان و جلوگیری از مهاجرت نسل جوان و جوان سازی جمعیت در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه بر فرهنگ سازی برای نهادینه کردن افزایش فرزندآوری در جوانان و توجه ستادساماندهی جوانان به این موضوع و جوان سازی جمعیت و تقویت سازمان‌های مردمیدر زمینه کمک به ازدواج و اشتغال و آموزش‌های پیش از از ادواج جوانان تأکید کرد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *