ازدواج در استان همدان بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ، «علیرضا قاسمی فرزاد» در شورای فرهنگ عمومی استان همدان افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای خانواده و فرزندآوری بسیار ارزشمند است و باید متناسب با آن در استان همدان برنامه ریزی شود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه خانواده باید به سمت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی حرکت کنیم خاطر نشان کرد: کم توجهی و بی توجهی به موضوع خانواده و فرزندآوری، موجب فاصله گرفتن از فرهنگ ایرانی اسلامی شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه قانون صیانت از خانواده به تازگی تصویب شده و به زودی اجرا می شود ادامه داد: در فرهنگ دینی و ایرانی ما، کانون گرم خانواده مورد توجه بوده است که امروز کمی از آن فاصله گرفته ایم.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: همه مشکلات حوزه ازدواج، خانواده و فرزندآوری مربوط به مسائل اقتصادی نیست و آمار نشان می دهد مشکلات این حوزه، طی ۶۰ تا ۷۰ سال اخیر به وجود آمده است.

وی افزود: راهکارهایی برای برطرف شدن مشکلات حوزه ازدواج و فرزندآوری، طراحی شده و بر این اساس گروه های جهادی در روستاها با مشارکت اجتماعی به جوانان در ۲ گروه آقایان و بانوان مشاوره می دهند.

استاندار همدان اظهار داشت: با توجه به ساده زیستی، شرایط ازدواج در روستاها آسانتر از شهرها است و در شهرها آیین‌های دست و پاگیری برگزار می شود که مبتنی بر فرهنگ ایرانی و دینی نیست.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: تشکل‌های مردمی و جهادی در نشست امروز شرکت کردند و با مشارکت اجتماعی به امر ازدواج و فرزندآوری کمک می کنند.

به گزارش ثبت احوال استان همدان هشت هزار و ۸۸۴ مورد ازدواج در هشت ماهه امسال در این استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش دارد.

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *