۴۰۰ روستای استان همدان دارای ویژگی ممتاز گردشگری است

به گزارش غرب ایران، «فرهاد فرزانه» در جلسه کارگروه توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان همدان، افزود: یکی از ویژگی های صنعت گردشگری در دنیای امروز بهره مندی از جاذبه های روستایی برای حضور مسافر و گردشگر است که برهمین اساس سرمایه گذاری در حوزه گردشگری روستایی باید به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: استان همدان بیش از یک هزار روستا دارد که هر کدام از این روستاها بیانگر بخشی از هویت، فرهنگ و تمدن این سرزمین تاریخی است که باید زمینه جذب و حضور گردشگران در این مناطق برای پویایی و شکوفایی اقتصاد استان را فراهم کنیم.

فرزانه تصریح کرد: دراین میان بیش از ۴۰۰ روستای استان همدان دارای ویژگی های ممتاز و منحصربفرد گردشگری و طبیعی هستند که معرفی این ظرفیت ها با هدف جذب گردشگر بسیار مهم و ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: بیش از ۹۰ نوع غذا و ۴۵ نوع آش محلی و سنتی در این استان پخت می شود که معرفی آنها می تواند جاذبه های ممتاز برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در این استان و روستاهای این منطقه باشد.

به گفته وی، گردشگران برای سفر به مناطق مختلف به دنبال آشنایی با جاذبه های محلی هستند که برهمین اساس تلاش برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان همدان نقش موثری در رشد و شکوفایی این صنعت و رونق اقتصادی استان با حضور گردشگر دارد.

 

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

سبک زندگی عامل اصلی بحران جمعیت است/۵۴۰ مورد انصراف از سقط در همدان

غرب ایران - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: ۴۷ درصد زایمان‌هایی که در استان انجام شده طبیعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *