واکسیناسیون ۹۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال همدان علیه کرونا

به گزارش غرب ایران ،رشید حیدری مقدم،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: یک میلیون و ۸۵۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در استان همدان تزریق شده است که شامل یک میلیون و ۲۰۰ هزار دُز اول و ۶۵۰ هزار دُز دوم می‌شود.

او با بیان اینکه ۵۳ درصد افراد بالای ۱۲ سال همدان هر ۲ دُز واکسن را تزریق کردند، اضافه کرد: با در نظر گرفتن کل جمعیت استان، ۶۵ درصد یک دُز و ۳۸ درصد هر ۲ دُز واکسن را تزریق کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: ۷۵ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال این استان دُز اول واکسن کرونا را تزریق کردند با این وجود دغدغه اول علوم پزشکی واکسیناسیون این طیف از افراد است.

حیدری مقدم بیان کرد: به طور حتم تزریق هر دُز واکسن یک فرد را نجات می‌دهد و در این بین دانش آموزان و افراد مسن از اهمیت بالایی برخودار هستند چرا که دانش آموزان به عنوان ناقلان بی علامت و سالمندان به عنوان گروه‌های پرخطر، بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.

او گفت:بازگشایی مدارس باید با احتیاط و هوشمندی انجام شده و تمام تمرکز به اجرای طرح شهید سپهبد سلیمانی با رویکرد پیشگیری از شیوع بیماری معطوف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه اکنون ۵۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری هستند اضافه کرد: ۸۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در این استان دپو و ذخیره شده است همچنین از هم اینک با ذخیره دارو و تجهیزات مورد نیاز و آماده باش ۲ بیمارستان صحرایی خود را برای موج ششم کرونا آماده کرده ایم.

حیدری مقدم اظهار داشت: ۳۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شدند که ۵۳ نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.

اوادامه داد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷۹ نفر بود همچنین سه نفر جان خود را از دست دادند.

 

انتهای پیام/م م

 

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *