توسعه کشت گلخانه‌ای گامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش غرب ایران، “علیرضا قاسمی فرزاد” در جلسه ستاد گلخانه های استان همدان، افزود: سیاستهای هوشمندانه در بخش کشاورزی که از آن جمله می توان به شیوه های نوین کشت و دوری از روشهای سنتی و آب بر اشاره کرد می تواند در شرایط بحرانی راهی برای شکوفایی بخش کشاورزی در اوج بحران خشکسالی و تنش آبی باشد.

وی اظهار داشت: مزایای توسعه کشت گلخانه ای را می توان گامی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تعریف کرد چرا که با استفاده از این شیوه نوین کشاورزی و با تکیه بر منابع و ظرفیت های داخلی می توان برای تعداد زیادی به خصوص جوانان بطور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال و درآمد کرد.

وی افزود: یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی این است که زمینه ورود بخش خصوصی برای ایجاد گلخانه ها را فراهم کنیم  و بانک ها نیز در این حوزه باید کمک کنند.

استاندار همدان تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان، میزان بهره‌وری از شهرک‌های گلخانه‌ای باید افزایش یابد.

وی گفت: باید تولید بخش‌های مختلف کشاورزی به سمت شهرک‌های گلخانه‌ای هدایت شود و افزایش تولید، صادرات و درآمد کشاورزان، بسته به میزان تقویت بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه کشاورزی است.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: باید شهرک‌های خصوصی در زمینه کشاورزی را توسعه دهیم و شالوده‌های اقتصادی را بر پایه ظرفیت‌های تعاونی‌ها و شهرک‌های خصوصی بنا کنیم و این از سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: سیستم بانکی باید از بخش خصوصی در حوزه شهرک‌های کشاورزی حمایت کند و استان همدان ظرفیت‌های خوبی در زمینه افزایش شهرک‌های کشاورزی دارد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

ارائه بیش از ۸۵ هزار خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی همدان

غرب ایران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۸۵ هزار و ۴۷۷ خدمت دندانپزشکی دو سال گذشته در مراکز بهداشتی استان همدان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *