اعلام جدول زمان بندی اجرای طرح مدیریت مصرف آب در شهر همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ، “حمیدرضا نیکداد”  افزود: اجرای برنامه مدیریت مصرف آب در شب ها، از چند ماه پیش آغاز شده و اکنون با بحرانی شدن شرایط، به ساعت های روز نیز منتقل شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس زمانبندی انجام شده، مناطق شهر همدان به ۲ گروه تقسیم شدند که به صورت چرخشی روزانه سه ساعت مشمول اجرای طرح مدیریت مصرف آب (قطع شبکه) می شوند.

نیکداد گفت: بر اساس این جدول زمان بندی، مشترکان مناطق گروه الف به مدت یک هفته از ساعت ۹ تا ۱۲ و هفته بعد از ساعت ۱۵ تا ۱۸ مشمول اجرای طرح مدیریت مصرف می‌شوند.

وی ادامه داد: مشترکان مناطق گروه ب نیز در هفته نخست از ساعت ۱۵ تا ۱۸ و پس از یک هفته از ساعت ۹ تا ۱۲ شاهد اجرای این طرح خواهند بود.

جدول زمان بندی اجرای طرح مدیریت مصرف آب در شهر همدان اعلام شد
 زمانبندی مدیریت مصرف آب در شهر همدان

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه اجرای این طرح همراهی و مشارکت مردم را می طلبد، تصریح کرد: نصب هرگونه پمپ غیر مجاز به منظور افزایش فشار آب، موجب آسیب رساندن به تاسیسات آب و فاضلاب و تضییع حق سایر شهروندان می شود.

وی با اشاره به اینکه نیازی نیست مردم برای این سه ساعت آبی دخیره کنند، خاطرنشان کرد: سال گدشته با توجه به میزان کاهش بارش‌ها شاهد کاهش ۴۲ درصدی میزان بارش‌ها در استان همدان بودیم که به دنبال آن قنات‌ها چشمه ها و بسیاری از چاه ها خشک شدند.

نیکداد افزود: همدان، بهار، کبوداهنگ، اسدآباد و فامنین با بحران آب مواجه شدند که شهر همدان با جمعیت قابل توجهی که دارد بیشتر در معرض بحران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شرایط بحرانی در شهر همدان در حال وقوع است، اظهار داشت: چاه‌ها، سد اکباتان، سد آبشینه و منابع فصلی و بند خاکی منابع تامین آب شهر همدان هستند.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: تا چند ماه پیش، بیش از ۷۰ درصد مصرف آب همدان را سد اکباتان تامین می کرد که از اردیبهشت امسال برای کاهش این مقدار، مدیریت فشار آب ساعت های ۱۱ شب تا چهار صبح در شهر همدان اعمال شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۵۲ درصد از تامین آب شهر همدان از طریق سد اکباتان تامین می شود، افزود: درصدی از آب ذخیره شده در سد اکباتان قابل استفاده نیست و بر اساس پیش بینی های انجام شده این سد در نهایت تا پایان آبان ماه آب مصرفی شهر را تامین می کند.

به گفته نیکداد، بر اساس پیش بینی هواشناسی از اواخر آبان با بارش نزولات آسمانی وضعیت تامین آب همدان بهتر خواهد شد.

وی افزود: ۷۰ دستگاه کنترلگر در سطح شهر همدان نصب شده  که با استفاده از آنها ذخایر آبی منطقه را کنترل می کنیم.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: ۸۳.۵ درصد از روستاها و ۱۰۰ درصد شهرهای استان همدان از خدمات آبرسانی بهرمند هستند.

وی ادامه داد: ۳۲ شهر و ۱۰۶۲ روستا دراستان همدان وجود دارد که ۸۳۰ روستای آن تحت پوشش خدمات آبفا هستند.

بر اساس آخرین آمار استان همدان بیش از ۶۸۰ هزار مشترک آب دارد.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *