۵۹ درصد جمعیت استان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ محمد خزایی با اشاره به اینکه ۷۳۴ بیمار کرونایی مشکوک و قطعی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: آمار تزریق واکسن کرونا در استان همدان ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری است اما در زمینه تزریق واکسن به روستاییان ۲ درصد از نُرم ملی پایین تر هستیم.

وی افزود: با توجه به روند غیرمطلوب واکسیناسیون در مناطق روستایی به ویژه روستاهای جنوبی استان، همکاری در زمینه اجرای طرح «دهگردشی» برای تسریع روند و پوشش کامل طرح ملی واکسیناسیون در منطقه ضروری است.

خزایی خواستار اعمال محدودیت هایی برای افراد واکسن گریز به ویژه کارمندان، رانندگان و شاغلان واحدهای عمومی شد و گفت: باید به گونه ای پیش رفت که صنوف علاوه بر داشتن کارت سلامت، کارت واکسن کرونا را نیز دریافت کنند تا هنگام مراجعه بازرسان بهداشت محیط، مراتب قابل رهگیری باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان تاکید کرد: به منظور افزایش آمار واکسیناسیون در استان همدان، اتوبوس های سیار تزریق واکسن در سه منطقه پر ترافیک شهری مستقر شده اند که هر یک از این واحدهای سیار توان تزریق ۳۰۰ دُز واکسن در روز را دارند.

خزایی با بیان اینکه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان همدان کاهشی است، تصریح کرد: ۷۳۴ بیمار کرونایی مشکوک و قطعی هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند و روند ترخیص بیماران کرونایی و آزادسازی تخت های بیمارستانی کُند پیش می رود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: آمار متوفیان ناشی از کرونا در چهار موج نخست افزایشی بود اما در موج پنجم در چند استان از جمله همدان این روند کاهشی شده است.

خزایی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد علت ابتلا به کرونا، اجتماع درون خانوادگی است، افزود: شاخص سرایت پذیری ویروس در پنج هفته گذشته زیر یک بود و میزان استفاده از ماسک در استان ۷۱ درصد و رعایت فاصله گذاری نیز ۷۰ درصد گزارش شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان در ادامه با بیان اینکه ۸۲ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان همدان واکسینه شده‌اند تأکید کرد: در مجموع ۵۹ درصد جمعیت استان همدان دز اول و ۲۵ درصد نیز دو دز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید

غرب ایران - «مرد ابدی» نوشته معصومه سپهری از جمله کتاب‌های پرفروش نمایشگاه کتاب تهران در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *