استان نیازمند فعالیت یک رسانه ویژه بانوان در تمامی زمینه‌ها است

به گزارش غرب ایران ؛ مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان ایجاد یک نشریه ویژه بانوان را برای معرفی توانمندی‌ها، مشکلات و مسائل زنان الزامی دانست.
 
ربیعه علیمحمدی به مناسب گرامیداشت هفته زن با حضور در دفتر ایسنا، با اشاره به سختی کار شغل خبرنگاری برای بانوان، مطرح کرد: خبرنگاران زن باتوجه به شغل سخت خود همواره با انرژی فراوان و به بهترین شکل مشغول فعالیت هستند از این رو لازم است تا زنان خبرنگار با تشکیل یک صنف بدون جهت گیری سیاسی اقدام به حل مشکلات و معرفی توانمندی‌های خود کنند.
 
وی با تأکید بر تأسیس نشریه‌ای ویژه بانوان، افزود: استان نیازمند فعالیت یک رسانه ویژه بانوان در تمامی زمینه‌ها است تا مشکلات و توانمندی زنان را معرفی و تأثیر مهم نقش دختران و مادران در جامعه را به همگان یادآوری کند.
 
وی در رابطه با دلایل مهم نبود اعتماد به نفس در بین دختران و زنان جامعه، مطرح کرد: عدم ابراز علاقه والدین به فرزندان، عدم یادآوری زیبایی دختران توسط خانواده، الگوبرداری از انیمیشن‌های نامناسب و بیگانه و استفاده از عروسک‌های خارجی همچون باربی از جمله دلایل بروز بحران هویتی و از بین رفتن اعتماد به نفس در دختران است.
 
علیمحمدی با اشاره به تمایل شدید دختران به انجام عمل‌های زیبایی، اظهار کرد: نگاه غلط حاکم در جامعه برای انتخاب همسر براساس زیبایی خود یکی از عوامل بسیار بزرگی است که باعث ضعف در اعتمادبه‌نفس دختران شده و آنها را به سمت عمل‌های زیبایی سوق می‌دهد.
 
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به نقش پررنگ مادران در تربیت نسلی شاداب و تأثیرگذار در جامعه، تصریح کرد: براساس روایات و احادیث مادران کیمیای وجودی بوده و اهمیت و توجه به آنها باید بیش از گذشته صورت گیرد.
 
علیمحمدی با اشاره به نارضایتی استاندار از حضور کمرنگ زنان در سمت‌های مهم دولتی، عنوان کرد: حضور بانوان همدانی در سمت‌های دولتی نسبت به سایر استان‌ها بسیار کمرنگ بوده و همین عامل باعث نارضایتی استاندار شده است.
 
وی در رابطه با عدم واگذاری سمت‌های مهم و بزرگ دولتی به زنان، گفت: تربیت فرزند از اولویت‌های مهم بانوان است از این رو ترس از ایجاد مشکل در انجام این مسئولیت همواره دلیلی برای قبول نکردن سمت‌های مهم دولتی به زنان است.
 
وی ادامه داد: احساسی عمل کردن بانوان، عدم حمایت آنها از همجنسان خود در صورت ارتقاء مقام و تنش زیاد در شغل‌های دولتی عواملی دیگر برای حضور کمرنگ زنان در جامعه و سمت‌های دولتی به شمار می آیند.
 
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان در رابطه با پدیده کودک همسری در جامعه، اظهار کرد: ازدواج در سنین پایین تنها به علت احساسات زودگذر صورت می‌گیرد و تعدادی از این ازدواج‌ها تنها به‌علت علاقه دختران صورت گرفته و امتناء والدین از این خواسته نتیجه ای جز روابط نامشروع ندارد از این رو خانواده‌ها چاره‌ای جز سکوت در برابر علاقه دخترانشان ندارند.
 
وی مذهبی بودن شهرستان همدان را از دیگر دلایل وجود کودک همسری دانست و تصریح کرد: عده‌ای از خانواده‌های مذهبی تنها با تکیه بر رسیدن سن شرعی و بلوغ جنسی دخترانشان اقدام به ازدواج آنها می‌کنند این در حالیست که ازدواج تنها مختص به سن نبوده و به ملاک‌های دیگری مانند بلوغ فکری نیز نیاز دارد.
 
علیمحمدی با بیان اینکه تا زمانی که شکایتی در مورد کودک همسری ثبت نشود نمی‌توان از آن جلوگیری کرد، افزود: در صورت عدم علاقه دختران به ازدواج، انجام آن عملی خلاف شرع و انسانیت بوده و باید برای جلوگیری از آن فرهنگسازی شود.
 
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان از بسط و گسترش پارک بانوان خبر داد و بیان کرد: وجود ۲ طرح ویژه گسترش و بهتر کردن شرایط پارک بانوان آماده شده که با کمک شهرداری و معاونت عمرانی استانداری بدون شک قابل اجرا خواهد بود.
 
وی با اشاره به طرح‌های مربوط به پارک بانوان، گفت: ایجاد فضایی برای کنسرت بانوان، دوچرخه سواری، غرفه فروش اغذیه و مشاوره مذهبی از جمله طرح‌های پیش‌بینی شده برای این پارک است.
 
ربیعه علیمحمدی فارغ‌التحصیل دانشکده هنر تهران است. او با مدرک کارشناسی ارشد ارتباط تصویری صاحب مقالاتی چون طراحی شهری، گرافیک طراحی بیمارستان و تاثیر سواد بصری در طراحی‌ها است و با سابقه کاری در آموزش و پرورش در بخش هنرآموزی مشغول به تدرسی گرافیک در هنرستان زینب کبری(س) بوده است.
انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از فردا

غرب ایران - راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *