احتمال قطعی طولانی مدت آب در همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ،محمدعلی محمدی فرماندار همدان در شورای مدیریت آب همدان خواستار اطلاع‌رسانی گسترده و مطلع کردن عموم مردم از وضعیت خاص منابع آبی شد و بیان کرد: احتمال قطع طولانی مدت آب در صورت عدم کاهش میزان مصرف در همدان وجود دارد.

اوبیان کرد: با وضعیت خاصی که به دنبال کاهش ۴۰ درصدی نزولات آسمانی و کمبود منابع آب رخ داده است حداکثر تلاش به منظور به حداقل رساندن قطع شدن آب مشترکان در حال انجام است.

فرماندار همدان ادامه داد: هم اکنون تنها نزدیک ۳۰ درصد مردم شهرستان نسبت به وضعیت فعلی کم آبی حساسیت دارند که لازم است عموم مردم شهرستان از این وضعیت مطلع و همراهی کنند.

او گفت: هم اکنون با کاهش چشمگیر منابع آب سد اکباتان بهره‌برداری از چندین حلقه چاه آب در اختیار و اجاره‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی با بیا اینکه با توجه به اتمام فصل زراعی انتقال روان آب‌ها از سرشاخه‌ها مد نظر قرار گرفته است اظهار داشت: تامین آب اضطراری از طریق اجاره چاه‌های کشاورزی بخش خصوصی تنها راهکار پیش روی ما در شرایط فعلی است.

این مسئول اضافه کرد: ضمن اعتمادسازی و انعقاد قرارداد با کشاورزان باید در این جهت اقدامات فوری انجام شود.

او با اشاره به قانون توزیع عادلانه آب و مدیریت بحران افزود: با هماهنگی مراجع قضایی و شورای تامین استان هماهنگی لازم در این زمینه به عمل آمده، اما اولویت باید اغناسازی و جلب همکاری بهره‌برداران چاه‌های کشاورزی شناسایی شده باشد.
انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *