دفتر استانداردسازی در پایانه صادراتی استان همدان راه اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ محمد مددی با اشاره به اینکه این دفتر به تازگی در راستای حمایت از صادرکنندگان دایر شده است، گفت: کاهش مراجعه فعالان اقتصادی به اداره استاندارد و تسهیل در فرآیند صادرات مهمترین هدف راه اندازی دفتر استانداردسازی در پایانه صادراتی استان است.

وی افزود: کارشناسان استاندارد به همراه امکانات و تجهیزات لازم در این دفتر حضور دارند و گواهینامه‌های مورد نیاز را برای محصولات صادراتی تهیه و ارائه می‌کنند که موجب شتاب گرفتن چرخه صادرات می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان با تاکید بر آسان‌سازی فرآیند صادرات کالا‌های مشمول استاندارد اجباری و واردات مواد اولیه و کالا‌های واسطه‌ای گفت: برخی مراحل برای صادرات کالا‌های دارای پروانه و یا بدون پروانه نشان استاندارد حذف شده و واردات مواد مورد نیاز کارخانه‌ها و صنایع نیز شتاب گرفته است.

مددی به واحد‌های تولیدی اطمینان خاطر داد برای صادرات محصولاتشان هیچ مانعی وجود ندارد و تولیدکنندگان با یکی از روش‌های تعریف شده می‌توانند محصولات خود را به کشور‌های دیگر صادر کنند، مشروط به اینکه طرف مقابل از مصرف آن محصول راضی باشد.

وی حمایت از تولیدات دانش‌بنیان، برندسازی محصولات بومی، تدوین بسته حمایتی برای فعالان اقتصادی و صدور نشان حلال را برآیند تلاش‌های استاندارد برای تقویت تولیدات داخلی و توسعه صادرات محصولات همدان در بازار‌های جهانی دانست و افزود: حمایت از تولید صادرات محور در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

 مددی در ادامه اظهار داشت:  ۶۷۰ محصول در استان همدان دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد هستند و کارشناسان بر فرآیند تولید آن‌ها نظارت مستمر دارند.

 

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *