تزریق گسترده واکسن عامل مهم کاهش مرگ ناشی از کرونا است

به گزارش غرب ایران، «سیدسعید شاهرخی» در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، اظهار داشت: کاهش میزان مرگ‌ و میر مهمترین کارکرد همه واکسن‌هایی است که تاکنون علیه کرونا تولید شده و تهیه واکسن در راستای پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا کشور را در شرایط مطلوبی قرار داده است.

وی با بیان اینکه روند گسترش بیماری در استان کاهشی است عنوان کرد: یک میلیون و ۵۵۰ دُز  واکسن کرونا در استان تزریق شده که این امر موجب کاهش گسترش بیماری و بهبودی سریعتر مبتلایان شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه هیچگونه عوارضی در افراد واکسینه شده در استان همدان مشاهده نشده است به مردم توصیه کرد که به شایعات توجه نکنند و با تزریق واکسن خود و جامعه را ایمن کنند.

شاهرخی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک محدودیت‌هایی برای کسانی که کارت واکسن نداشته باشند اعمال می شود تاکید کرد: مردم با مراجعه به مراکز واکسیناسیون و تزریق واکسن از این فرصتی که توسط مسئولان فراهم شده استفاده کنند.

وی اعلام کرد که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا دورکاری‌ تمامی دستگاه‌های اجرایی در شرایط کنونی با توجه به واکسیناسیون گسترده لغو می شود و همه کارمندان دولت موظفند با دریافت کارت واکسن در محل کار خدمت رسانی کنند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد که مردم برای حفظ سلامت خود و دیگران از حضور در تجمعات و مراسماتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خودداری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ بیمار مثبت در بیمارستان ها بستری و ۳۴۴ بیمار کرونایی مثبت به صورت سرپایی پذیرش شدند و هفت نفر نیز به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند.

«رشید حیدری مقدم» با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۵۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار دُز واکسن در استان موجود است و مردم می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه از تعداد ۱۱۷ هزار دانش آموز بالای ۱۲ سال در استان ۶۰ هزار نفر دُز اول واکسن را دریافت کردند یادآور شد: علوم پزشکی استان آمادگی تزریق واکسن کرونا برای کل دانش آموزان استان را دارد و آموزش و پرورش با همکاری والدین متولی این امر شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با ابراز گلایه از عادی انگاری در برگزاری مراسم ها و تجمعات خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره آلو روز گذشته در روستای حیدره قاضی خان بدون داشتن مجوز از دانشگاه علوم پزشکی و رعایت پروتکل های بهداشتی از موارد نقص مصوبات ستاد کرونا است که برگزاری اینگونه مراسم ها مانند آتش زیر خاکستر استان را دچار بحران دیگری می کند.

حیدری مقدم، از نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» برای حضور در پایگاه سیار واکسیناسیون کرونا و دریافت نوبت اول واکسن ایرانی کرونا، “پاستور” پس از اقامه نماز جمعه قدردانی کرد.

سرهنگ «حمیدرضا سعید زاده» معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان، نیز در این نشست از تمدید وکالتنامه های نقل و انتقال وسایط نقلیه به دلیل شیوع کرونا تا پایان آذر سال جاری خبر داد و افزود: به منظور تسهیل خدمات نقل و انتقال و ارتقا رضایت مندی آحاد جامعه و باتوجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اعتبار تمامی وکالت نامه های نقل و انتقال در مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودروها تا پایان آذر تمدید شد.

از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، نهاوند، اسدآباد و رزن در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *