آیین سوگواری شهادت امام رضا (ع) در بقاع متبرکه

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از قرائت زیارت خاصه امام رضا (ع) همزمان با نماز ظهر و با حضور روحانیان و مداحان اهل بیت (ع) خبر داد و افزود: مراسم عزاداری در بقاع متبرکه همدان تنها در فضای باز و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام رضا زین العابدینی با اشاره به اینکه حضور پر شور زائران در امامزاده‌ها نشان از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت (ع) دارد گفت: امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده یحیی (ع)، شاهزاده حسین (ع)، امامزاده عیسی بن‌احمد (ع)، امامزاده محسن (ع) و امامزاده خضر (ع) از امامزادگان شاخص استان هستند که مراسم عزاداری در آنجا برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سخنرانی، روضه خوانی، ادعیه خوانی و قرائت زیارت خاصه امام رضا (ع) از سایر برنامه‌های اجرایی پیش بینی شده در این روز است.

 

حجت الاسلام زین العابدینی گفت: در حال حاضر نظارت دقیق بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بقاع متبرکه انجام می شود که اگر این ضوابط در امامزاده‌ها رعایت نشود اجازه فعالیت نخواهند داشت.

 

شایان ذکر است: استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

 

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

مصوبات سفر رهبری در کردستان ۱۰۰ درصد متحقق شد

غرب ایران - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای هزار و ۲۵۷ پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در استان ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *