صادرات علت اصلی افزایش قیمت تخم مرغ در همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ مرتضی بیدآبادی گفت: یکی از مشکلات موجود در حوزه کمبود و گران شدن تخم مرغ صادرات تخم مرغ به صورت غیر رسمی و از طرفی ثبت سفارش تخم مرغ و در نهایت تعهد برای توزیع روزانه تخم مرغ به وزن مشخص در بازار است.

وی افزود: بر اساس تعهد‌ها و هماهنگی انجام شده با رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار روزی ۶ تُن تخم مرغ در بازار عرضه خواهد شد تا نیاز مردم رفع شود.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: هماهنگی‌های لازم برای توزیع تخم مرغ در فروشگاه‌های منتخب انجام شده تا بتوانند تخم مرغ را در اختیار شهروندان قرار دهند.
بیدآبادی اضافه کرد: در حال حاضر تخم مرغ‌های همدان به خرم آباد و اهواز می‌رود همچنین شاهد صادرات تخم مرغ به صورت غیر رسمی به عراق هستیم که بحث صادرات تخم مرغ و عدم همخوانی میزان تولید تخم مرغ و نیاز شهروندان مشکلاتی را به وجود آورده است.
وی افزود: در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ بین ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت مصوب برای تخم مرغ در نظر گرفته شده است چرا که مرغدارانی که مرغداری تخم گذار دارند، عرضه تخم مرغ با قیمت قدیم برایشان صرفه اقتصادی ندارد.
انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *