خودداری از ورزش سنگین بعد از تزریق واکسن کرونا تا یک هفته

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ دکتر محمد خزائی, معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: پس از دریافت واکسن کرونا استراحت کردن و خوردن مایعات به میزان کافی ضروری است و علائمی مثل تب، بدن درد، سردرد با مصرف دارو استامینوفن کنترل کنند.

او با اشاره به آغاز واکسیناسیون در بین قشر جوان و دانشجو افزود: عوارض جانبی واکسن یک تا دو روز از بین می‌رود، اما تا یک هفته باید از انجام ورزش‌های  سنگین خودداری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه دانشجویان برای دریافت واکسن باید در سامانه پیش بینی شده ثبت نام کرده و براساس زمان تعیین شده به یکی از پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون همدان مراجعه کنند گفت:تا کنون ۱۴ هزار و ۱۳۳ نفر واکسن نوبت اول و ۳ هزارو ۲۳۳ نفر نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

خزائی بیان کرد: همراه داشتن کارت ملی و کارت دانشجویی هنگام مراجعه به پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون به منظور احراز هویت فرد و تزریق واکسن کرونا الزامی است.

او  تأکید کرد:واکسیناسیون دانشجویان پزشکی در محوطه دانشگاه و سایر دانشجویان در مراکز تجمیعی واکسیناسیون انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: افرادی که بیماری خاص دارند قبل از دریافت واکسن حتما با پزشک خود مشورت کنند برای نوع واکسن و افراد در صورت داشتن علائم سرماخوردگی مثل تب، بدن درد تا بهبودی کامل برای تزریق واکسن اقدام نکنند.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

مصوبات سفر رهبری در کردستان ۱۰۰ درصد متحقق شد

غرب ایران - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای هزار و ۲۵۷ پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در استان ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *