بزرگترین منطقه درختکاری در سایت دفن زباله همدان ایجاد ‌می‌شود

به گزارش غرب ایران حسین سیبی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اقدام با حجم قابل توجهی خاکبرداری توسط ماشین آلات انجام شد.
وی، احیا و پاکسازی سایت دفع زباله همدان را از طرح های مهم اجرایی برشمرد و گفت: این سایت سال ۶۰ به وسعت ۲۸۰ هکتار ایجاد اما نیمی از وسعت آن به دلیل اقدام بی برنامه در دفع زباله آلوده شد.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با تاکید بر لزوم استانداردسازی و اجرایی کردن سیاست های محیط زیست در این سایت گفت: در این راستا ۲ طرح بزرگ و تخصصی با بکارگیری مشاوران متخصص در این سایت اجرایی شده است.
وی بیان کرد: این ۲ طرح مهمترین طرح های محیط زیست استان همدان به شمار می رود که حدود ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده و طی ۱۸ ماه آینده به ثمر می نشیند.
سیبی خاطرنشان کرد: همچنین در این سایت قرار است بزرگترین عملیات درختکاری را با کاشت بیش از ۱۵ هزار هکتار درخت اجرایی کنیم.
وی اجرای عملیات احداث راه دسترسی، دیوارکشی اطراف سایت به وسعت ۶ کیلومتر و ساخت سوله استقرار ماشین آلات را از اقدام های در حال انجام در این منطقه عنوان کرد و افزود: سایت دفع زباله همدان شهرهای مرکزی و شمال استان همدان را پوشش می دهد.
سیبی افزود: حجم انتقال پسماند شهرهای مرکزی و شمال استان به سایت دفع زباله حساسیت سنگینی را بر دوش مدیریت شهری همدان گذاشته است و با این حال نیاز به حمایت همه جانبه مسئولان اجرایی استان در اختصاص بودجه برای اجرای برنامه های استانداردسازی در این مکان هستیم.
بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، روزانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن زباله و پسماند از شهرهای مرکزی و شمالی استان به سایت دفع زباله شهرداری همدان انتقال می یابد.

انتهای پیام /م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

استمرار طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت

غرب ایران - رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا اعلام کرد که طرح صدور یک روزه گواهینامه رانندگی برای موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه همچنان درحال اجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *