بیش از هزار نفر در استان همدان خون اهدا کردند

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ «فاطمه یادگاری» افزود: ۳۳ نفر از اهدا کنندگان خون در دهه نخست محرم بانوان بودند، ضمن اینکه ۶۲۰ نفر نیز اهدا کننده مستمر و مابقی اهداکنندگان دارای سابقه و بار اولی هستند.

وی گفت: در همین ارتباط روز تاسوعا ۱۵۵ واحد و در روز عاشورا نیز ۱۵۰ واحد خون از سوی مردم در استان همدان برای رفع نیاز بیماران اهدا شده است.

مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان اظهار داشت: با وجود استقبال شهروندان برای نذر خون در ماه محرم و با برنامه ریزی انجام شده، حضور افراد برای اهدا خون بدون هرگونه تجمعی و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی انجام شد.

یادگاری با اشاره به اینکه نذر خون بیشتر در روزهای تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی انجام می شود، گفت: اهدا کنندگان مستمر به افرادی اطلاق می شود که سالانه  دست کم یک نوبت خون اهدا می کنند.

وی افزود: نیاز به خون مختص به ایام خاصی نیست بلکه با توجه به نیاز بیماران بستری در بیمارستان به خون به صورت مستمر فراخوان تلفنی و پیامکی برای اهدای خون داده می شود.

۱۱ هزار و ۳۲۲ واحد خون طی چهار ماه نخست امسال در استان همدان از طرف مردم اهدا شده که ۲۸۰ تن از اهدا کنندگان زن و مابقی مرد هستند.

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید

غرب ایران - «مرد ابدی» نوشته معصومه سپهری از جمله کتاب‌های پرفروش نمایشگاه کتاب تهران در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *