همدان قطب‌ اصلی تولید سیر در کشور

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛فرماندار همدان گفت:  استان همدان از قطب‌های اصلی تولید سیر در کشور محسوب می‌شود و ظرف چند ماه آینده ثبت جهانی این محصول اعلام خواهد شد.

محمدی افزود: این روز‌ها برداشت سیر از مزارع آغاز شده، اما همچنان نبود سردخانه و صنایع تبدیلی اصلی‌ترین دغدغه سیرکاران این منطقه است .

وی تصریح کرد: سیر تولیدی همدان به لحاظ طعم و مزه برتری خاصی نسبت به سایر نقاط ایران دارد و کیفیت بالای سیر همدان در بین مصرف‌کنندگان سبب شده تا این محصول از شهرت خاصی برخوردار باشد و در بازار‌های جهانی ازجایگاه ویژه ای برخوردار باشد . 

فرماندار همدان در پایان متذکر شد:  بازار‌های ترکیه، پاکستان و عراق در حالی حجم قابل توجهی از صادرات سیر همدان را به خود اختصاص داده اند که هدفشان بهره مندی از تولیدات همدان به نفع کشور خود و صادرات آن با برند‌های مختص خود است.

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

غرب ایران - وزیر نفت با اعلام اینکه در دولت سیزدهم نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم، بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم، گفت: در این دولت ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *