کاهش ۴۲ درصدی بارندگی‌ها در استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ محمدمهدی آرتیمانی افزود: نزدیک به ۲۰ میلیون متر مکعب رواناب در حوزه‌های آبخیز از سوی بند‌های بزرگ و کوچک آبخیزداری و آبخوانداری کنترل شده در حالی‌که سال گذشته ۸۰ میلیون متر مکعب بوده است.

وی تأکید کرد: روان آب‌های پشت بند‌ها و طرح‌های آبخیزداری استان همدان در همه شهرستان‌های استان به جز برخی از بند‌های آبخیزداری شهرستان همدان، همگی خشک شدند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان همدان تصریح کرد: ۳۷ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی امسال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و تکمیل طرح‌های نیمه تمام این حوزه به استان همدان ابلاغ شده است.

آرتیمانی افزود: اجرای عملیات بیولوژیکی، مکانیکی و بیومکانیکی در ۲۵ حوزه آبخیز استان همدان با تخصیص اعتبارات لازم در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور است گفت: نزدیک به ۲۴ هزار سازه بزرگ و کوچک آبخیزداری در این استان وجود دارد که در نوع خود بی نظیر است.

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *