ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان افزود: اگرچه فعالیت فعالان گردشگری نشان می‌دهد کار‌های زیادی در این حوزه انجام شده، اما شأن و جایگاه استان همدان بالاتر از این است.

علی مالمیر اضافه کرد: همدان در زمینه گردشگری ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و راه‌های نرفته فراوان پیش رو داریم بنابراین هنوز جا برای کار‌های انجام نشده در این صنعت و توسعه آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا یک مشکل است و روزی تمام خواهد شد، تأکید کرد: در مدت شیوع این بیماری آسیب‌های جدی بر پیکره گردشگری وارد شد که بخشی از آن جبران ناپذیر است و بخشی سال‌ها طول می‌کشد تا به دوران قبل از کرونا برگردد.

مالمیر با اشاره به اینکه در این مدت از تمام ظرفیت‌های موجود در استان استفاده شد و ظرفیت مغفولی باقی نماند، گفت: باید به حوزه گردشگری مشابه بخش‌های دیگر کمک شود تا تعداد صنایع مرتبطی که از این حوزه خارج می‌شوند کمتر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان تأکید کرد: در حوزه بودجه سهم گردشگری باید ۳۰ درصد باشد، اما متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد و با سهم فعلی گردشگری از بودجه کشور حفاظت از میراث فرهنگی با مشکل مواجه می‌شود.

مالمیر افزود: توزیع سفر و جایگاهی که همدان در غرب کشور دارد مغفول مانده و در این منطقه محور گردشگری وجود ندارد، اما خوشبختانه پس از برگزاری رویداد‌های بین‌المللی در همدان به این قضیه توجه شد.

وی با بیان اینکه آثار ثبت جهانی باید متناسب توزیع شود، افزود: برای تقویت گردشگری خارجی به ثبت جهانی نیاز داریم، همچنین اگر امکان گردشگری انفرادی عتبات عالیات در همدان فراهم شود به ماندگاری گردشگر کمک می‌کند.

 

انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

مصوبات سفر رهبری در کردستان ۱۰۰ درصد متحقق شد

غرب ایران - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای هزار و ۲۵۷ پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در استان ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *