سقف تسهیلات مسکن روستایی ۲ برابر شد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ حسن ظفری با اشاره به افزایش دو برابری تسهیلات مسکن روستایی، افزود: سقف تسهیلات مسکن روستایی تاکنون ۵۰۰ میلیون ریال بود، اما با مصوبه هیئت وزیران و ابلاغ بنیاد مسکن کشور، تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به یک میلیارد ریال با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله افزایش یافت.

 

وی با بیان اینکه این تسهیلات برای ارائه خدمات بهسازی و نوسازی واحد‌های کم دوام و بی‌دوام و تأمین مسکن اقشار واجد شرایط در روستا‌های استان و با اولویت زوج‌های جوان پرداخت می‌شود، اضافه کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده از مجموع ۲۰۰ هزار واحد مسکونی سهم استان همدان دوازده هزار سهمیه مصوب شده است.

ظفری افزود : تاکنون بیش ۷ هزار و ۴۵۵ فقره تسهیلات تخصیصی به بانک‌های عامل از جمله بانک کشاورزی ، صادرات ، تجارت ، مسکن ، رفاه و ملت معرفی شده‌اند که متناسب با این ظرفیت ابلاغ شده تاکنون برای بیش از سه هزار و ۹۸۲ متقاضی واجد شرایط پرونده تشکیل و از این میزان ۶۴۲ پرونده برای بررسی و عقد قرارداد طی چند روز گذشته به بانک‌ها ارسال شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه تا کنون ۶۲ درصد تعهد این ادره کل اجرا شده است گفت : بیش از هزار و ۱۹۳ پرونده آماده ارسال به بانک‌های شهرستان‌های استان هستند که بلافاصله بعد از ابلاغ برای عقد قرارداد به بانک‌ها آن هم برابر میزان سهمیه تعیین و ابلاغ شده هرشهرستان ارسال خواهد شد.

ظفری با تأکید بر این که ساخت مسکن به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی مردم در استان است و از آنجایی که یکی از شاخص‌های مسکن مناسب، ایمن بودن و استحکام ساختمان‌ها بوده است، ابراز امیدواری کرد با تلاش مسئولان و مردم ، فرهنگ مقاوم سازی و استفاده از تسهیلات در راستای مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی در بین روستاییان رواج پیدا کند.

 

انتهای خبر /ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *