Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-05-22 13:30:57Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

شناسایی ۱۴۰ بیمار اوتیسمی در استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ سیاوش رهبر، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: از ۱۴۰ بیمار اوتیسمی در استان همدان ۱۲۰ نفر در دو مرکز روزانه شهرستان‌های همدان و نهاوند از خدمات توانبخشی بهره‌مند هستند.

او  در تشریح اقدامات توانبخشی ارائه شده به افراد دارای اختلال طیف اوتیسم بیان کرد: این خدمات شامل کاردرمانی، گفتار درمانی، رفتادرمانی و … است، از سویی خدمات حمایتی مانند مستمری و خدمات توانبخشی، چون ارائه تجهیزات توانبخشی نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا، این خدمات قطع نشده است گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا با توجه به رنگبندی‌ها قرمز، نارنجی و زرد بودن استان، دستورالعمل‌های متفاوت در مراکز اجرایی شده است و آموزش‌های مجازی نیز همچنان برقرار بود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان ادامه داد: کرونا، اگرچه فرآیند توانبخشی را دچار مشکل کرد، اما اتفاق خوبی که در این بین افتاد، این بود که خانواده‌ها درگیر فضای مجازی شدند و در این بین، شاهد مشارکت بیشتر والدینِ افراد دارای اختلال طیف اوتیسم بودیم که در این راستا، هم استقبال خوب آن‌ها را شاهد بودیم و هم خانواده‌ها رضایت بیشتری داشتند.

انتهای پیام /خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *