افزایش چشمگیر سوانح جاده‌ای استان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ سرهنگ عزیزی اظهار داشت: ۲ ماهه نخست سال گذشته ۲۵ نفر در سوانح جاده‌ای استان جان باختند که این آمار در مدت زمان مشابه امسال ۸۸ درصد افزایش داشته است.

 

وی افزود: شمار مجروحان سوانح جاده‌ای استان همدان از ۳۰۶ نفر در ۲ ماهه نخست سال گذشته با ۸۶ نفر، معادل ۲۸ درصد افزایش به ۳۹۲ نفر در دو ماه ابتدایی امسال رسیده است.

 

رییس پلیس راه استان همدان تصریح کرد: بیشترین میزان افزایش متوفیان سوانح جاده‌ای مربوط به موتورسواران بوده است و شمار آن‌ها از هفت فوتی به ۱۳ فوتی در ۲ ماهه نخست سال جاری افزایش داشته است.

 

سرهنگ عزیزی افزود: عابران متوفی نیز با ۲ برابر افزایش از ۳ به ۶ فوتی در سال جاری رسیده است و ۱۳ متوفی سوانح جاده‌ای استان نیز مربوط به سواری‌ها بوده و اتوبوس و کامیون‌ها فوتی نداشته اند.

 

وی گفت: ۹۵ درصد متوفیان سوانح جاده‌ای بومی و پنج درصد غیربومی هستند یعنی از ۴۷ فوتی سوانح جاده‌ای استان همدان در ۲ ماهه سال جاری ۴۴ نفر بومی و ۳ نفر غیر بومی هستند.

 

رییس پلیس راه استان همدان افزود: ۶۶ درصد سوانح جرحی و فوتی در مسیر‌های روستایی رخ داده که علت آن تردد وسایل نقلیه با سرعت غیرمجاز، نبود دوربین ثبت تخلف و غیر استاندارد بودن راه‌های روستایی است همچنین ۳۴ درصد سوانح در جاده‌های اصلی بوده است.

 

سرهنگ عزیزی گفت: بیشتر سوانح خودرو‌های سواری از نوع واژگونی و موتورسیکلت‌ها نیمی واژگونی و نیم دیگر آن برخورد ۲ موتورسیکلت با یکدیگر و برخورد موتورسیکلت با وسیله نقلیه بوده است.

 

وی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد موتورسواران متوفی و مصدومان سوانح جاده‌ای استان همدان از کلاه ایمنی استفاده نکرده و موتورسواران بیشتر به علت نقص سیستم روشنایی موتورسیکلت، حرکت‌های نمایشی و تک چرخ و تردد با سرعت غیرمجاز دچار سانحه شدند.

 

وی در پایان گفت: خودرو‌های سواری نیز به علت خستگی و خواب آلودگی راننده، بی توجهی به جلو و تردد با سرعت غیرمجاز دچار سانحه شدند.

انتهای خبر /ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

ارائه بیش از ۸۵ هزار خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی همدان

غرب ایران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۸۵ هزار و ۴۷۷ خدمت دندانپزشکی دو سال گذشته در مراکز بهداشتی استان همدان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *