ثبت نام ۴۰ هزار همدانی در سامانه اهدای عضو

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ مجید حمیدی، رئیس تیم فراهم کننده اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به استقبال کم مردم استان همدان از اهدای عضو  و دریافت کارت اهدا عضو گفت: متاسفانه آمار عضویت در انجمن اهدای عضو از طریق مردم استان همدان پایین است.

او افزود: مجموع افرادی که در استان کارت اهدای عضو را دریافت کرده‌اند بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر بوده که نسبت به جمعیت میلیونی استان آماری بسیار پایین است.

حمیدی ادامه داد: در صورتی که یک فرد از خانواده نسبت به دریافت کارت اهدای عضو اقدام کند، شاهد ثبت حداقل ۵۰۰ هزار نفر در انجمن اهدای عضو هستیم.

او یادآور شد:  قبل از اینکه سامانه رسمی اهدای عضو به طور رسمی آغاز به فعالیت کند، اماکن متعدد و پراکنده‌ای از جمله انجمن بیماری‌های نادر و یا هلال احمر نسبت به اعطای کارت اهدای عضو اقدام می‌کردند از این رو آمار بسیار دقیقی از تعداد افراد دارنده این کارت در دسترس نیست.

حمیدی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی تمام توان خود را برای فرهنگ سازی عضویت در انجمن اهدای عضو به کار گرفته‌اند، بیان کرد: سایر نهاد‌ها و افراد جامعه باید از توانایی خود استفاده کرده و در راستای ارتقا فرهنگ اهداعضو در جامعه اقدام کنند.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *