آغاز عملیات ساخت سد گرین نهاوند با حضور وزیر نیرو

به گزارش غرب ایران ، رضا اردکانیان ، وزیر نیرو در مراسم عملیات اجرایی سد گرین  نهاوند گفت: اولویت دولت و وزارت نیرو به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام وزارت نیرو است که سد گرین نیز یکی از آنهاست.

وی گفت: تا پایان ایام دهه فجر بیش از ۸ هزار پروژه  با اعتبار ۲۲هزار میلیارد تومان در بخش‌های آب، برق و فاضلاب در کشور افتتاح می‌شود.

وزیر نیرودر سفر خود به استان و همزمان با پنجمین روز دهه فجر افزود: برای جلوگیری از خاموشی های  سال ۹۸ برنامه های خوبی را در کشور در حال اجرا داریم در حالی که همچنان در بعضی از نقاط نیازمند تامین انرژی هستیم.

اردکانیان اظهار داشت:برای جبران ۸ هزار مگاوات کمبود برق در تابستان ۹۸ با اجرای ۲۷ پروژه نیروگاهی سیکل ترکیبی در نقاط مختلف به دنبال برطرف کردن، این مشکل هستیم.

بهرام نیا ،نماینده مردم نهاوند نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی سد گرین شهرستان نهاوند  ۱۰ درصد است.

وی  با اشاره به اینکه پروژه سد گرین چندسالی به علت عدم اعتبارات کافی تعطیل بود اظهار داشت: در طرح جدید پروژه سد گرین به دو صورت قابل واگذاری است که اگر دولت بخواهد از محل در آمد های عمومی آن را اجرا کند بر آورد هزینه آن حدود ۱۷۵میلیارد تومان است.

بهرام نیا اضافه کرد: اگر به روش دوم که واگذاری به بخش خصوصی با آورده ۱۷۰ میلیارد تومانی و سود مشارکت حساب کنیم هزینه عملیات اجرایی آن بین ۳۷۵ تا ۴۰۰میلیارد تومان با تورم سالانه می باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان هم گفت: میزان ذخیره سد  گرین در گذشته ۴۰ میلیون متر مکعب و برای مصارف کشاورزی و باغات پایین دست بوده در صورتی که در طرح جدید ذخیره سد به بیشتر از نصف و معادل ۲۲ میلیون متر مکعب برای تامین نیاز شرب و صنعت شهرستان کاهش پیدا کرده است.

منصور ستوده افزود:با تغییر کاربری حجم ذخیره سد از کشاورزی به شرب و صنعت کیفیت سد به چندین برابر افزایش پیدا کرده و با کاهش ارتفاع سد تا یک متر کمتر از زیر سطح چشمه گاماسیاب موضوع زیر آب رفتن چشمه و امکان برگشت آب به چشمه های مجاور در شهرستان های اطراف منتفی خواهد شد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *