آغاز عملیات اجرایی آماده سازی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی ملایر

به گزارش غرب ایران ، به مناسبت دهه فجر در مراسمی عملیات اجرایی آماده سازی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی ملایر با ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری آغازشد.

اعتبار مورد نیاز این نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس f از محل صندوق توسعه ملی تامین و توسط شرکت مپنا در منطقه شوشاب ملایر ساخته می شود.

در آغاز این مراسم قدرت اله ولدی معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت:سند راهبردی و برنامه عملیاتی سه ساله استان تدوین شده و هدف ما تا پایان دولت تدبیر و امید برای هر شهرستان مشخص است.

او افزود:افتخار ما اینست که ظرفیت بالایی در ملایر ایجاد شده که موجب شده است ۸۰ درصد از اعتبار طرح های افتتاح شده و کلنگ زنی های در دهه فجر استان به  ملایر اختصاص داشته باشد.

فرماندار ویژه ملایرافزود:مردم خوب و عزیز ملایر ظرفیت بسیار بالایی دارند و خدارو شکر هر روز با ما همراه هستند و همراهی لازم را دارند.

اسپنانی مجری طرح های خصوصی برق حرارتی نیز در این مراسم گفت:یکی از سیاست های راهبردی صنعت برق توسعه نیروگاه های برقی با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

او افزود:۱۵ هزار مگاوات در قالب ۸۴ واحد نیروگاهی در کشور باهمکاری بخش خصوصی در حال تولید است.

او گفت:از مدیران عالی کشور خواهشمندیم کمکی به صنعت برق داشته باشند تا بتوانیم همچنان نیاز هارا تامین کنیم و مشکلات سد راه را بر طرف کنیم.

مجری طرح های خصوصی برق حرارتی افزود:ما برق را با قیمت پایین به مردم میفروشیم و برای تولید آن و خرید از بخش خصوصی هزینه بیشتری را پرداخت می کنیم که این بحث مهمی است.

اسپنانی بیان کرد:سعی می کنیم در کمترین زمان نیاز های این نیروگاه مثل آب،دیوار کشی،جاده دسترسی را  تامین کنیم تا به سرعت عملیات آن اغاز شود.

مهندس طرز طلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی کشور هم گفت:شرایط در ملایر فوق العاده متفاوت است که باعث شروع با قدرت و حمایت زیاد ساخت این نیروگاه است.

او گفت:برنامه ما این است که بتوانیم ظرف مدت ۶ ماه تمام زیر ساخت های لازم را در این مجموعه محیا کنیم و تا کنون ۱۶ سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در این مجموعه اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی کشور  افزود: سالانه نیاز است  ۳ونیم میلیارد یورو در حوزه نیروگاه ها در کشور سرمایه گذاری شود.

طرز طلب گفت:من از مسولان استان و شهرستان درخواست دارم مثل الان از این‌ مجموعه تمام قد حمایت کنند تا بتوانیم هرچه زودتر کار را آغاز کنیم

حجت الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت:این طرح یکی از طرح های مهم ما است که امیدواریم برای این شهرستان منشا خیر شود.

او گفت:این نیروگاه به نام مبارک سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ملایر نام خواهد گرفت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود:به لطف خدا ملایر محکوم به پیشرفت و توسعه است که خود این دستاورد بزرگی برای این شهرستان است.

آزادی خواه با بیان اینکه اکنون سه سرمایه گذار در حال توسعه کارخانه فروسلیس خود هستند.گفت:در حال حاضر واحد هایی در شهرستان هستند که در صف دریافت برق از برق باختر برای شروع طرح  های خود هستند.

او افزود:یکی از مزیت های این طرح عدم نیاز به آب زیاد است و مقدار آبی مورد نیاز  این نیروگاه از محل پساب شهرستان ملایر تامین خواهد شد.

هادی بیگی نژاد دیگر نماینده ملایر و عضو کمیسیون انرژی مجلس هم گفت:من از استاندار و دیگر مسولان استان خواهشمندم که آغاز ساخت عملیات این نیروگاه در این دونوبت باشد.

اوگفت:تصفیه فاضلاب و انتقال به این نیروگاه یکی از درخواست های ماست که مقدمات تخصیص اعتبار برای آن را پیگیری کرده ام.

او افزود:افتخار میکنیم به نیروگاه کلاس اف که مبنای آن پیشرو بودن است و در ملایر بنا خواهد شد.

امام جمعه ملایر هم در مراسم آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه گفت:با این کلنگ زنی که امروز صورت می گیرد ما قدم شایسته ای برای تبدیل علم به ثروت بر میداریم.

حجت الاسلام  برقراری افزود:در این ۴۲ سال پیروزی انقلاب به لطف خدا در حوزه های مختلف رشد خوبی را داشته ایم.

او گفت:با روشن شدن چراغ این نیروگاه پیشرفت های خوبی را در ملایر و این منطقه خواهیم داشت و امیدوارم که با همین سرعت کار پیگیری شود و افتتاح این نیروگاه به جد پیگیری شود.

امام جمعه ملایر از کمبود بعضی اقلام خوراکی در کشور گلایه کرد و گفت:امیدواریم مشکل کمبود روغن در کشور در آستانه ورود به ۴۳ سالگی انقلاب بر طرف شود.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید

غرب ایران - «مرد ابدی» نوشته معصومه سپهری از جمله کتاب‌های پرفروش نمایشگاه کتاب تهران در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *