بی‌نظیرترین پارک‌ جنگی ایران در همدان بهره‌برداری می‌شود

به گزارش غرب ایران عباس صوفی شهردار همدان، درباره پروژه سایت گردشگری سد اکباتان اظهار داشت: در حال حاضر این طرح در مساحتی به اندازه ۲۵۰ هکتار با تجهیزات شهرداری در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی این پروژه بزرگ توسط معاونت شهرسازی شهرداری همدان انجام شده است، افزود: در حال حاضر راه دسترسی این پروژه با بهترین روش‌های عمرانی به منظور حفظ طبیعت موجود در منطقه، ایجاد شده است.

شهردار همدان با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را به کار بستیم تا طبیعت منطقه حفظ شده و کمترین آسیب به اکوسیستم منطقه وارد شود، گفت: حفظ هویت و چشم انداز منطقه برای ما بسیار با اهمیت است به همین دلیل نیز تا جای ممکن تنها از تجهیزاتی استفاده کردیم که واقعا به آنها نیاز داشتیم.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف ایجاد فضایی تفریحی برای مردم  همدان احداث می‌شود، عنوان کرد: پس از اتمام پروژه، برای سرگرمی بیشتر مردم فضایی را برای استفاده از قایق‌های پارویی در نظر گرفته‌ایم تا هم مردم از تفریحی سالم بهره‌مند شوند هم طبیعت منطقه آسیب نبیند.

صوفی از احداث پل معلق بر روی دریاچه سد اکباتان خبر داد و گفت: در حال رایزینی با سرمایه گذاران بخشی خصوصی برای ایجاد پل هستیم و معتقدیم این طرح می‌تواند جاذبه توریستی بالایی در منقطه ایجاد کند.

وی بیان کرد: کاشت ۱۰ هزار اصله درخت پهن برگ در منطقه نیز از دیگر برنامه‌های شهرداری در سایت گردشگری و تفریحی اکباتان با هدف حفظ طبیعت منطقه است.

شهردار همدان با تأکید براینکه  پارک ۲۵۰ هکتاری اکباتان یکی از بی نظیرترین پارک‌های جنگی کشور در همدان خواهد بود، افزود: با این پروژه سرانه فضای سبز در همدان برای هر شهروند به صورت محسوسی افزایش می‌یابد.

وی با اعلام اینکه تا کنون برای اجرای این پروژه ۳ میلیارد تومان هزینه شده است، اعلام کرد:  امیدواریم با اتمام اقدامات عمرانی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای حضور مردم، این طرح اوایل سال آینده به بهره‌برداری رسد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *