واریز وجه بیش از هشت هزار متقاضی مسکن ملی در همدان

غرب ایران -مدیر شعب بانک مسکن استان همدان گفت: ۱۷ هزار و ۳۲۰ نفر در این استان واجد شرایط دریافت مسکن هستند که از این تعداد با وجود اطلاع رسانی‌های صورت گرفته هشت هزار و ۱۱۰ نفر نسبت به واریز مرحله اول اقدام کردند.

رسول مالمیر بیان کرد: ۱۸ هزار و ۹۷۵ نفر از شهروندان استان همدان برای برخورداری ازمسکن در سایت نام نویسی کردند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۳۲۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند و با توجه به تمدید مهلت واریز وجوه توسط مشمولان طرح اقدام ملی توسط وزارت راه و شهرسازی هشت هزار و ۱۱۰ نفر وجه تعیین شده را واریز کرده اند.

وی اضافه کرد: ۶ هزار و ۳۲۹ نفر در شهرستان همدان، ۹۷۸ نفر در ملایر، ۵۴۳ نفر در نهاوند، ۱۳۱ نفر در بهار، ۸۵ نفر در اسدآباد، ۳۴ نفر در تویسرکان و ۱۰ نفر در کبودرآهنگ از طریق مراجعه حضوری به شعب یا غیرحضوری نسبت به تکمیل و واریز قسمتی از مرحله اول واریزی اقدام کردند.

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان تاکید کرد: به منظور پیشگیری از ایجاد اختلال، همه مشمولان نسبت به تکمیل و پرداخت مابقی مرحله اول و مراحل بعدی در صورت اعلام وزارت راه و شهرسازی، اقدام کنند.

مالمیر همچنین در خصوص آغاز به کار طرح اقدام ملی در همدان گفت: با شروع طرح ملی مسکن چند طرح در همدان آغاز شد که قرارداد آن به زودی در دفتر اسناد رسمی ثبت می شود.

 

وی با تاکید بر لزوم پای کار بودن مشمولان، سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط گفت: تسریع در روند اجرای این طرح می تواند موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان همدان شود.

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان به تامین مالی افزون بر ۶۰ هزار واحد مسکن مهر اشاره و بیان کرد: بانک مسکن با پرداخت تسهیلات مشارکت به ۴۱ هزار واحد شهری و بیش از ۱۸ هزار واحد روستایی نقش مهمی در ایجاد رونق اقتصادی ایفا کرد و اینک در طرح اقدام ملی نیز آماده است تا همسو با سایر نهادها و تکیه بر توانمندی پرسنل متعهد همه تلاش خود را برای به ثمر نشستن این طرح به کار گیرد.

مالمیر با قدردانی از شهروندانی که در موعد مقرر نسبت به واریز مراحل خود اقدام کردند گفت: استان همدان رتبه هشتم کشور را در واریز وجه توسط متقاضی مسکن ملی دارد.

وی ادامه داد: از متقاضیان درخواست می شود در صورت اعلام واریز مراحل بعدی، به منظور قطع زنجیره کرونا و حفظ سلامتی، از مراجعه حضوری به شعب خودداری کرده و با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و بانکداری مجازی نسبت به ایفای تعهدات خود اقدام کنند.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ ، استان همدان با قریب به ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومترمربع، این استان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده ‌است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد نیز در شهرهای کوچک احداث می‌شود.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *