افزایش محدودیت‌ ها برای پیشگیری از کرونا ضروری است

غرب ایران -رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با افزایش محدودیت‌ها میزان تجمع و دور همی‌ها کاهش می‌یابد.

رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به این که درخواست کرده ایم ساعت آغاز محدودیت تردد شبانه در روز‌های پایانی ماه جاری منتهی به شب یلدا به ساعت ۱۸ تغییر کند به نحوی که برای  روز‌های ۲۹ و ۳۰ آذر، محدودیت تردد از ساعت ۱۸ تا ۴ بامداد باشد.

او گفت: یکی از راه‌های موثر برای اینکه هم سنت‌ شب یلدا را پاس بداریم و هم به کادر درمان در مسیر مبارزه با بیماری کرونا کمک کنیم، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و استفاده از فضای مجازی برای انجام دید و بازددید‌های خانوادگی است که لازمه این کار هم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به راه اندازی پویش “شب یلدا از خانواده محافظت می‌کنم” تصریح کرد: افرادی که به ظاهر سالم و بدون علامت ابتلا به کرونا هستند، به راحتی سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهند و این درحالی است که افراد مسن جزو گروه‌های پرخطر این بیماری هستند.

حیدری تاکید کرد: بررسی‌های علمی انجام شده نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر مبتلایان به کرونا با بالا بودن سن افزایش می‌یابد به گونه‌ای که بیش از ۹۵ درصد متوفیان کرونا در استان همدان بالای ۴۴ سال سن داشتند.

او اظهار کرد: طبق روال و سنت دیرینه در شب یلدا، کوچکتر‌های فامیل در خانه بزرگترها، پدر و مادر و پدربزرگ و مادر بزرگ‌ها جمع می‌شوند و این اقدام در سال جاری احتمال انتقال بیماری به افراد مسن که حدود ۱۰ ماه با قرنطینه و خارج نشدن از منزل از ابتلا به بیماری کرونا پیشگیری کردند به شدت افزایش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:بهترین هدیه برای حفظ حرمت و کرامت بزرگتر‌ها در شب یلدا سلامتی است و نباید بزرگان فامیل که به عنوان سرمایه مادی و معنوی خانواده هستند در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار داد.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *