مردم همدان شب یلدا را مجازی برگزار کنند‌

غرب ایران -استاندار همدان گفت: برای پیشگیری از بروز موج جدید کرونا و کنترل این بیماری از مردم می‌خواهیم شب یلدای امسال را به دور از هم باشند.

سید سعید شاهرخی در جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان اظهار داشت: گسترش کرونا در استان با همکاری خوب مردم کاهشی است اما این شرایط شکننده  بوده و با ایجاد هرگونه تجمع، شرکت در دورهمی و عادی انگاشتن شرایط به حالت قرمز و خطرناک کرونا باز می‌گردیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم شب یلدا را مجازی برگزار کنند تا آمار بالا نرود، تصریح کرد: شرکت برگزاری دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا بسیار خطرناک و کشنده است. بیشتر فوتی‌های مبتلا به کرونا در استان مربوط به سنین بالای ۴۵ سال است پس برای حفظ جان پدر و مادر و سالمندان باید شب یلدا را به دور از همدیگر برگزار کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه با همکاری و جدیت مسئولان گسترش ویروس کرونا مثل سایر نقاط کشور در سراسر استان کاهشی شده است گفت: تعداد آمار فوتی‌ها و مبتلایان به دلیل توجه مردم سراسر استان به پروتکل‌ها و رعایت نکات بهداشتی است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی متولی طرح محدودیت‌‌ها با پیگیری جدی دستورات ستاد استانی را اجرا و مقررات را اعمال کنند عنوان کرد: بزرگترین دغدغه ما و مدافعان سلامت مربوط به دورهمی‌های شب یلدا است.

وی با بیان اینکه علت ابتلای بسیاری از بیماران به کرونا مربوط به شرکت در دورهمی های خانوادگی است اظهار داشت: همه ظرفیت‌های استان برای محدودیت رفت و آمد شب یلدا به کار گرفته شود. دورهمی یلدا مساوی با بالارفتن آمار مبتلایان و فوتی‌ها در استان است.

استاندار همدان گفت: مردم درخواست داریم همانند ایام عید نوروز، کمال همراهی و همکاری را داشته باشند. سپاه استان و دانشگاه علوم پزشکی نیز به خاطر اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی تشکر و قدردانی می‌کنیم.

شاهرخی با تاکید بر اینکه از ظرفیت استان برای تداوم اجرا جدی و با کیفیت طرح شهید قاسم سلیمانی استفاده شود شود افزود:

در صورت نیاز ،طرح محدودیت‌ها تشدید می‌شود.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

مصوبات سفر رهبری در کردستان ۱۰۰ درصد متحقق شد

غرب ایران - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای هزار و ۲۵۷ پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در استان ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *