ایجاد ۶۶۶ شغل پایدار برای معتادان بهبودیافته در استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، یزدان آزرمی  با بیان اینکه وظیفه شورای مبارزه با مواد مخدر همدان سیاست گذاری، نظارت، برنامه ریزی و هماهنگی است، عنوان کرد: در این راستا توجه به موضوع اشتغال بهبود یافتگان از اعتیاد در اولویت قرار دارد، چراکه در صورت مهیّا نبودن زمینه اشتغال امکان بازگشت به اعتیاد فردی که در گذشته معتاد بوده و حال ترک کرده است، بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه باید به این مهم توجه ویژه ای شود، عنوان کرد: خوشبختانه در استان همدان با هماهنگی‌ها و اقدامات صورت گرفته شاهد افزایش میزان جمع آوری معتادان متجاهر طی سال جاری بوده‌ایم.

باید شرایط را به نحوی سامان داد که با قدم‌های پیشگیرانه مانع از این باشیم که فردی تقاضای موادمخدر داشته باشدآزرمی با بیان اینکه در امر سیاست گذاری موضوع حمایت از بهبودیافتگان در اولویت قرار دارد، مطرح کرد: در کنار این امر باید شرایط را به نحوی سامان داد که با قدم‌های پیشگیرانه مانع از این باشیم که فردی تقاضای موادمخدر داشته باشد و وارد این موضوع شود و بر همین اساس مهم‌ترین سیاست کشور در مواجهه با پدیده موادمخدر، پیشگیری از گرایش افراد به سمت مصرف موادمخدر و مقابله با قاچاقچیان موادمخدر است که از این دو مؤلفه به عنوان بال‌های پیشگیری از اعتیاد یاد می‌شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر همدان ادامه داد: باید برای افرادی که به هر دلیلی در این مشکل گیر افتاده‌اند نیز برنامه ریزی هایی داشته باشیم و برای درمان و حمایت‌های پس از درمان این افراد فکری کنیم که در این زمینه موضوع اشتغال زایی بهبودیافتگان از اعتیاد مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه برای بهبودیافتگان از اعتیاد در استان همدان تعداد ۱۱۰ واحد اشتغالزایی شامل کارگاه و واحد تولیدی وجود دارد، اضافه کرد: این واحدها یا از سوی خود این افراد راه اندازی شده و یا آنها را به دیگر کارگاه‌ها معرفی کرده‌ایم و مشغول به کار شده‌اند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر همدان در ادامه عنوان کرد: تاکنون در استان همدان برای ۶۶۶ بهبودیافته شغل ایجاد کرده‌ایم که این امر باید مستدام بوده و هم چنان به موضوع اشتغال این افراد توجه ویژه ای شود.

رشد ۲۹ درصدی میزان کشفیات موادمخدر

وی با بیان اینکه در استان همدان شاهد اقدامات بسیار مناسب و خوب پلیس مبارزه با موادمخدر نیز هستیم، اضافه کرد: دستگاه‌های مرتبط نیز در این زمینه فعالیت‌های مناسبی داشته‌اند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر همدان از رشد ۲۹ درصدی میزان کشفیات موادمخدر در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در این زمینه پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های مرتبط نقش مهمی داشته‌اند.

انتهای خبر/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *