خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری همدان

غرب ایران – علی خاکسار افزود: در این مراکز ۲ هزار و ۱۰۰ نفر مشغول به کارند که هیچ یک بیکار نشده‌اند و مالکان مراکز گردشگری با اندوخته قبلی خود شرایط را سپری می‌کنند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری همدان گفت: ۱۸۰ مرکز گردشگری شامل مراکز اقامتی، هتل‌ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، دفاتر و شرکت‌های خدمات گردشگری و مسافرتی، راهنمایان گردشگری، مؤسسات آموزشی و مراکز تفریحی، سرگرمی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به استقبال کمرنگ فعالان گردشگری از وام حمایتی دولت اعلام کرد: سود ۱۲ درصدی و بازپرداخت سنگین مانع استقبال مالکان مراکز گردشگری شد و نزدیک به ۶۰ واحد از ۱۸۰ واحد برای دریافت وام نام‌نویسی کردند.

خاکسار گفت: از خرداد امسال با موافقت ستاد مقابله با کروناف فعالیت هتل‌ها و سایر مراکز گردشگری آغاز شده، اما ۸۰ تا ۱۲۰ خانه مسافر هنوز تعطیل است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان بیان کرد: رونق گردشگری سبب اشتغال‌‌زایی می‌شود؛ بنابراین باید گردشگری درون استانی با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی را در برنامه قرار داد که هم به فعالان گردشگری کمک کرده و هم سبب تغییر روحیه مردم و ایجاد شادی و نشاط می‌شود.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید

غرب ایران - «مرد ابدی» نوشته معصومه سپهری از جمله کتاب‌های پرفروش نمایشگاه کتاب تهران در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *