تخصیص ۳۸ میلیاردتومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان همدان

به گزارش غرب ایران ، ظاهر پورمجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه همفکری و همراهی مدیران برای پیشبرد اهداف سند توسعه‌ی استان همدان بسیار با اهمیت است و شهرستان ملایر در این زمینه به خوبی عمل کرده است، گفت: انتخاب فرماندار ویژه شهرستان ملایر به عنوان فرماندار برتر در حوزه اقتصادی وزارت کشور، نشان از پیشرفت اقتصادی در شهرستان ملایر است.

وی با تاکید بر اینکه آب یک موضوع ملی است و باید به موضوع آب، خاک، زمین و محیط زیست و منابع طبیعی نگاه عمیق‌تری داشت و با فهم علمی بیشتری قدم برداشت، گفت: استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود در مسیر توسعه و خدمت به مردم در اولویت است.

پورمجاهد با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید و در ابتدای کار با تشکیل شورای عالی آب ۱۳ برنامه مختلف که بخشی از آنها برنامه‌های تعادل بخشی نام گرفت اجرا شد، افزود: یک نمونه آن در قالب شورای حفاظت آب در استان‌ها و شهرستان‌ها عملیاتی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر اینکه زیرساخت لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه دامپروری در سطح استان همدان فراهم شده و باید برای تأمین آب این مجموعه‌ها کار کارشناسی صورت پذیرد؛ اظهار کرد: در حوزه کشاورزی و نحوه استفاده این صنعت از آب نیز، باید نقد علمی و کارشناسی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها و تشکل‌ها را باید وارد میدان کنیم و از مسئولین حوزه کشاورزی می‌خواهم نسل جدید را با تکنولوژی نوین آبیاری در بخش کشاورزی آشنا و مزایای استفاده از آن را تشریح کنند، گفت: محیط زیست مزیتی است که باید قدر آن را دانست و با همکاری و تعامل همه دستگاه‌های استان در حفظ آن کوشید.

وی اضافه کرد: ۳۸ میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی به استان همدان اختصاص یافته تا طرح‌های آبخیزداری در استان همدان اجرا شود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

غرب ایران - مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *