جامعه ایمانی بدون اصلاح اقتصاد، ایمانش کامل نمی‌شود

به گزارش غرب ایران ، آیت الله حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اسلام زندگی اشرافی را نهی می‌کند نه تامین زندگی، بنابراین نیازمند آن هستیم تا زیر‌بنای اقتصادی اصلاح شود.

آیت الله حبیب الله شعبانی در جمع مردم روزه دار و خداجوی همدان، اظهار داشت: مومن زمانی کارش اصلاح می‌شود که دارای سه ویژگی باشد.

وی اولین ویژگی را فقه در دین عنوان کرد و گفت: خوارجی که امیرالمومنین(ع) را به شهادت رساندند، خود را اهل تقوا و عدالت می‌دانستند اما علت این که دست به این کار زدند، نداشتن بصیرت و فهم درست از دین بود.

آیت الله شعبانی بهترین وسیله برای فهم دقیق در دین را قرآن دانست و ابراز کرد: این قران سر گرفتن‌ها به این معنی است که اندیشه من باید با قران حمایت شود و جایگاه قران بر سر من است.

وی افزود: یکی از نام‌های قران کریم، مایه بصیرت و مایه معرفت است، اما این سوال را باید از خود بپرسیم که به چه اندازه از قران بهره مند شده‌ایم و جایگاه قران در زندگی ما کجا است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه صرف همراه داشتن قرآن با خود برای محافظت از مشکلات، نگاهی ابزاری به قران است، مطرح کرد: قرآن کتابی است که باید بر سر گذاشت تا فکر و اندیشه انسان با آن منطبق شود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر در قیامت از قوم خود شکایت می‌کند، نه از یهودیان و مسیحیان، بیان کرد: منظور پیامبر افرادی که با خدا و پیامبر کار ندارند و در این شب‌ها در حال غلیان کشیدن در بلوار ارم هستند نیست، بلکه پیامبر از کسانی شکایت می‌کند که در مسیر پیامبر قرار دارند اما نسبت به قران بی‌توجه هستند، می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان دومین ویژگی را داشتن برنامه‌ریزی اقتصادی در زندگی برشمرد و گفت: امام صادق(ع) در خصوص اهمیت اقتصاد می‌فرماید:« اگر گرانی در جامعه حاکم شود، مردم قسی القلب می شوند» و لذا مسئولانی که در گرانی‌ها موثر هستند باید بدانند که بخشی از قساوت جامعه به دلیل همین مدیریت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه گران شدن قیمت‌ها در رفتار مردم تاثیر گذار است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سال‌ها است که مسائل اقتصادی را مطرح می‌کند، چرا که جامعه ایمانی بدون اصلاح اقتصاد، ایمانش کامل نمی‌شود.

امام جمعه همدان تصریح کرد: اسلام زندگی اشرافی را نهی می‌کند نه تامین زندگی، بنابراین نیازمند آن هستیم تا زیر‌بنای اقتصادی اصلاح شود.

وی با بیان اینکه تحقق جهش تولید موضوع مهم و واقعی است، گفت: خیلی‌ها از بنده و امثال بنده انتظار دارند که در این زمینه کاری انجام دهیم، در حالی که این موضوع متولی دارد و متولیان و مجریان آن در کشور باید اقدام موثری انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان صبر در مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها را سومین ویژگی در مسیر اصلاح شدن مومنان دانست و بیان کرد: کسی را نمی‌توان نام برد که به اندازه علی(ع) در برابر مشکلات صبر کرده است، البته صبر حضرت زینب(س) مثال زدنی بود اما صبر امیرالمومنین(ع) متفاوت بود.

وی با بیان اینکه یکی از مظلومیت‌های حضرت این بود که کسی مقام ایشان را درک نمی‌کرد، ابراز کرد: امروز هم ما نتوانسته‌ایم حضرت را درک کنیم و لذا باید گفت اگر دیروز دیگران در خانه علی(ع) را بستند، امروز برای باز کردن این در ما چه کرده‌ایم؟

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه کسی می‌تواند سوال من امامک، را جواب دهد که اراده‌اش با اراده علی(ع) یکسان باشد، عنوان کرد: کسانی که امیرالمومنین(ع) را درک کردند، با فشارهای زندگی و اقتصادی دست از اسلام و خداوند برنمی‌دارند و صبر خواهند کرد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *