افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی مصرف آب در همدان

به گزارش غرب ایران ؛ معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان از افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی مصرف آب در همدان خبر داد و گفت: رعایت مسائل بهداشتی همراه با مدیریت مصرف آب باشد زیرا تابستان در پیش است.

حمیدرضا نیکداد در خصوص افزایش مصرف آب هشدار داد و اظهار کرد: هم اکنون سد در حال سرریز بوده و ظرفیت آن پر است و آب مازاد به آبشینه منتقل می‌شود که به زودی آن هم پر خواهد شد‌.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت منابع آبی خوب است اما مصارف همچنان بالاست بیان کرد: این میزان مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: مصرف کنونی آب ناشی از شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت بهداشت فردی و عمومی است اما در کنار رعایت مسائل بهداشتی باید نیم نگاهی نیز به مدیریت مصرف آب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مواجهه با کمبود آب، بحران آبی را به دنبال دارد اضافه کرد: داروی مقابله با کرونا پیشگیری و شستشوی با آب است بنابراین باید مصرف آب که این روزها بسیار به هموطنان در پیشگیری ابتلا به این بیماری کمک کرده را مدیریت کنیم.

نیکداد خاطرنشان کرد: مشترکان توجه کنند هنوز به گرمای تابستان نرسیدیم اما مصارف به اندازه تابستان است که این یک هشدار است زیرا کولرها هنوز روشن نشده و آبیاری فضای سبز نیز هنوز آغاز نشده است.

وی در ادامه در خصوص اینکه برخی از مردم از آب‌های چشمه و قنات‌های اطراف روستاها برای شرب استفاده می‌کنند افزود: این آب‌ها مورد تایید آبفا نیست.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه آبی مورد تایید شرکت آبفا است که از شبکه‌های شرکت خارج شده و اشتراکاتی است که فروخته شده باشد اضافه کرد: تایید سلامت آب چشمه‌ها و قنات‌ها با شرکت آب‌منطقه‌ای است.

وی در پایان سخنانش گفت: هیچگونه آزمایش و نمونه‌گیری از آب قنات‌ها و چشمه‌ها نداریم بنابراین نمی‌توان از سلامت آنها اطمینان خاطر داد.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *