یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان همدان بازدید کردند

به گزارش غرب ایران ؛ معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از رشد ۲۱ درصدی گردشگران استان همدان در سال گذشته خبر داد و گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های همدان دیدن کردند.

علی خاکسار از رشد ۲۱ درصدی بازدیدکنندگان از استان همدان طی سال گذشته خبر داد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: شمار بازدید کنندگان داخلی از آثار، ابنیه و اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان همدان طی سال گذشته یک میلیون و ۳۳۳ هزار نفر بوده است که نسبت به سال ۹۸ رشد ۲۱ درصدی نشان می‌دهد.

خاکسار تعداد بازدیدکنندگان خارجی از این جاذبه‌ها در سال ۹۸ را نیز ۷ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: آرامگاه‌های بوعلی سینا، باباطاهر و تپه هگمتانه از پر بازدیدترین اماکن این استان بوده‌اند.

علی خاکسار ادامه داد: طی سال گذشته مجموعه اقامت در واحدهای اقامتی استان همدان یک میلیون و ۵۷۲ هزار نفر بوده که ۱۷۵ هزار نفر آن در واحدهای اقامتی مانند هتل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، متل، خانه مسافر، چادرو کمپ‌های اقامتی، مهمانسراهای دولتی و اردوگاه‌ها اقامت داشتند که نسبت به سال گذشته آن یعنی سال ۱۳۹۷ حدود ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

خاکسار گفت: اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز ۳۷۰۰ نفر بوده که نسبت به سال مشابه ۱۴۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *