همدان در رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری کشور را دارد

به گزارش غرب ایران ؛ ظاهر پور مجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری استان همدان در چهار فصل سال ۹۸، ۴/۷ درصد بوده است افزود: با توجه به افزایش نرخ مشارکت، توانسته‌ایم نرخ کاهش بیکاری را در استان ،در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، تا ۹ دهم درصد کاهش دهیم.

او افزود: تا کنون، ۴۰۵ میلیارد تومان تسهیلات، در زمینه اشتغال روستایی در استان همدان پرداخت شده است.

معاون استاندار بیان کرد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان، در پرداخت تسهیلات، اشتغال و سرمایه‌گذاری خوب بوده است.

پور مجاهد با بیان اینکه طبق برنامه راهبردی توسعه استان، پیش‌بینی شده که در مدت سه ساله پایانی دولت، ۶۰ هزار شغل در استان همدان ایجاد شود تاکید کرد: با توجه به تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی، پیش‌بینی شده که ۶ هزار و ۵۷۷ شغل ایجاد شود.

پور مجاهد گفت: استان همدان در پرداخت تسهیلات روستایی به تفکیک دستگاه‌های اجرایی و شهرستان، از استان‌های پیشرو است.

او بیان کرد: سایر دستگاه‌های اجرایی بجز بخش مسکن در سال ۹۸ که بخش‌های مختلف اقتصادی را نیز در بر می‌گیرد، ۲۰ هزار و ۷۵۳ نفرشغل ایجاد کرده اند.

معاون استاندار افزود: برای ایجاد ۶۰ هزار شغل جدید در استان همدان، ۶۳ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری لازم است.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *