تردد خودروها در محورهای خروجی استان همدان ۸۰ درصد کاهش یافت

به گزارش غرب ایران ؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: ویروس کرونا میزان ورود خودروها به استان همدان را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷درصد و تردد خودروها درمحورهای خروجی را ۸۰درصد کاهش داد.

مصطفی پناهنده با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی و مقابله با کرونا اقداماتی را انجام داد، اظهار کرد: در این ایام محدودیت‌هایی در سرویس‌های مسافربری برون شهری اعمال شد و تا حد امکان مسافران در اتوبوس‌‎ها با فاصله از یکدیگر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: شرکت‌های مسافربری مکلف شدند بین مسافران ماسک و دستکش توزیع کنند و بسته‌های تغذیه به صورت استریل و دربسته در اختیار مسافران قرار بگیرد.

پناهنده با بیان اینکه در ایام اخیر فروش اینترنتی بلیت در اولویت قرار گرفت، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که فروش بلیت ناوگان حمل و نقل برون شهری از یکم خردادماه کاملاً اینترنتی باشد.

وی از ضدعفونی و گندزدایی اتوبوس‌ها در ایام شیوع کرونا خبر داد و گفت: تلاش بر این بود که مردم با امنیت خاطر بیشتری سوار اتوبوس شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان افزود: خودروهای سواری بین‌راهی نیز در این ایام ضدعفونی شدند و تصمیم بر این شد که در صندلی عقب، دو نفر سوار شوند.

وی همچنین تصریح کرد: در جابجایی کالا نیز دستورالعمل‌ها و اصول بهداشتی رعایت شد و شرکت‌ها، باربری را به گونه‌ای انجام دادند که از تجمع رانندگان خودداری به عمل آید.

پناهنده با بیان اینکه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در راهدارخانه‌های عمومی استان همدان توزیع شد، خاطرنشان کرد: فاصله‌گذاری بین راهداران برای ایمنی و سلامت این افراد، مورد تأکید قرار گرفت.

وی با تأکید بر نظارت بر مجتمع‌های خدماتی، رفاهی بین راهی استان همدان گفت: با وجود اینکه وضعیت تحت کنترل است اما این کنترل قطعی نیست و از مردم می‌خواهیم تا حد امکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

انمتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

ارائه بیش از ۸۵ هزار خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی همدان

غرب ایران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۸۵ هزار و ۴۷۷ خدمت دندانپزشکی دو سال گذشته در مراکز بهداشتی استان همدان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *