پایش و تب‌سنجی در ورودی استان همدان توسط امدادگران هلال احمر

به گزارش غرب ایران ؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: پایش و تب‌سنجی ۶۹ هزار و ۶۸۳ نفر در ورودی این استان توسط امدادگران این جمعیت انجام شد که از این تعداد ۳۰ نفر مشکوک به ویروس کرونا بودند.

بهروز کارخانه ای بیان کرد: از ۲۳ اسفند سالجاری به دنبال استقرار نیروهای هلال احمر در ورودی های استان تاکنون از سرنشینان ۲۹ هزار و ۷۳۹ خودرو معاینه و تب سنجی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: تعداد ۳۰ تن از این اشخاص دارای علامت تب بودند که بعد از معاینه دقیق توسط پزشکان معالج تنها ۶ نفر از این تعداد به مرکز درمانی استان به منظور انجام مراحل تست کرونا معرفی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان اظهار داشت: شروع به تب سنجی و غربالگری از اشخاص غیربومی که به استان همدان تردد داشتند توسط این مجموعه به دنبال شیوع ویروس کرونا با استقرار هشت پایگاه در هفت شعبه صورت می گیرد.

کارخانه ای افزود: از ابتدای شروع طرح ۶۳ نفر روز پرسنل و ۲۷۸ نفر روز داوطلب در پست های یاد شده فعالیت داشتند و روزانه سه دستگاه آمبولانس و سهخودرو کمک دار در این شعب به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به مصوبات جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: جمعیت هلال احمر تا پایان طرح مبارزه با کرونا در آمادگی کامل است و روزانه افزون بر آگاه سازی در مورد کرونا و نیز انجام اقدامات بهداشتی و پیشگیری در این زمینه تست تب سنجی و غربالگری را انجام می دهد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر همدان افزود: در شعب پیش بینی شده وظیفه غربالگری و تب سنجی بر عهده نجاتگران است و در صورت تشخیص بیماری، فرد را به کارشناسان مرکز بهداشت ارجاع می دهند.

کارخانه ای اضافه کرد: طبق مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا در جمعیت هلال احمر ، پست های غربالگری به دستگاه تب سنج  و امکانات اولیه تشخیص مجهز شده و نجاتگران نیز مجهز به تجهیزات و لباس حفاظت فردی هستند.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از هر گونه مقاومت و درگیری لفظی و فیزیکی توسط افراد مشکوک یا مبتلا به بیماری، نیروهای نظامی و انتظامی در کنار نیروهای هلال احمر و مرکز بهداشت در پست ها حضور دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: افراد مسن و جوانان دارای بیماری زمینه ای مانند دیابت، بیماری قلبی،  بیماری ریوی و یا افراد دارای نقص سیستم ایمنی به عنوان افراد پر خطر شناخته می شوند و این افراد باید بیشترین مراقبت بهداشتی را داشته باشند و  خانه را امن ترین مکان برای خود بدانند.

کارخانه ای بهترین اقدام برای مصون ماندن از این ویروس را ماندن در خانه، حضور نیافتن در اجتماعات و رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه با آب صابون یا مالیدن الکل ۷۰ درصد به دست ها عنوان کرد.

وی با تاکید بر مراجعه نکردن شهروندان به بیمارستان و درمانگاهها به علت بالا بودن احتمال آلودگی این مراکز اظهار داشت: خود بیمار انگاری و احساس و تصور مبتلا بودن به ویروس کرونا در این روزها زیاد شده است.

کارخانه ای گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا جمعیت هلال احمر همدان خدمات بسیاری به خصوص در حوزه آموزش، اطلاع رسانی و غربالگری بیماران آلوده به این ویروس ارائه کرده است.

انتهای پیام/خ

 

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *