تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگاه های همدان

به گزارش غرب ایران محمد رضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان در جمع فرمانداران و مدیران اجرایی انتخابات استان همدان با تاکید بر اینکه باید در انتخابات، به دنبال همدلی، هم‌افزایی و برادری باشیم و در عرصه پیشگیری از جرایم انتخاباتی ورود جدی داشته باشیم، گفت: از روزهای تشکیل ستاد انتخابات تاکنون، مسائل انتخاباتی را رصد و پیگیری کرده‌ایم.

وی با اشاره به وجود فضای هماهنگی و همدلی بین مجموعه‌های اجرایی و قضائی اظهار داشت: انتخابات عرصه گسترده است و افراد مختلف در فضای مجازی و حقیقی ورود پیدا می‌کنند اما اولویت دادن به اقدامات پیشگیرانه و ارشاد و توجیه افراد باید مدنظر باشد تا از تشکیل پرونده‌های قضائی جلوگیری شود.

محمدرضا عدالتخواه با تاکید بر اینکه نباید به مسائل حاشیه‌ای در جریان انتخابات دامن زد، گفت: باید با سعه صدر در تخلفات انتخابات ورود کنیم و قضات متخصص و با تجربه‌ای برای تخلفات انتخاباتی در نظر گرفته‌ایم.

وی تأکید کرد: محیط استان به لحاظ امنیتی و اجتماعی آرام است و باید با عملکرد مطلوب و سعه صدر این آرامش را حفظ کرد.

رئیس کل حوزه قضائی استان همدان با اعلام تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسرا و دادگاه‌های سراسر استان اظهار داشت: در این شعب ویژه از قضات مجرب و بهره مند از توانایی و دانش لازم این حوزه استفاده شده تا در تعیین مصادیق رفتارهای مجرمانه و تطبیق آن با قوانین مربوطه دقت و ظرافت لازم را اعمال کنند.

عدالتخواه در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات دادگستری کل استان همدان در حوزه پیشگیری از جرایم انتخاباتی را عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش‌های همگانی لازم در فضای مجازی با استفاده از ابزارهای روز و متناسب رسانه‌ای در حال انجام است و افراد متخلف نیز در ابتدا دعوت و مورد توجیه و تذکر واقع شده‌اند تا برگزاری انتخابات به شکل قانونمند و موجه برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان با تأکید بر اینکه هدف واحد حفظ آرمان و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: همدلی خوبی بین مجموعه‌ها حاکم است و اختلافی بین دستگاه‌های مختلف وجود ندارد.

وی بابیان اینکه انتخابات اسفندماه امسال نیز برگ زرین دیگری به تاریخ انقلاب خواهد افزود، ادامه داد: در روز رأی گیری شورای تأمین تشکیل و آماده هر گونه تصمیم گیری در خصوص مسائل احتمالی است.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *