خواهرخواندگی همدان و تبریز تبادلات گردشگری دو شهر را توسعه می دهد

به گزارش غرب ایران حسین قراباغی رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: به پیشنهاد کمیسیون اقتصادی شورا و طی رایزنی‌های صورت گرفته توسط شهرداران و رؤسای شوراهای کلان‌شهرهای تبریز و همدان و با نظر مساعد اعضا شورای هر دو شهر، همچنین با پیروی از اصول روابط دوستانه، بهره‌مندی از فرصت‌های ارزشمندی که در دو شهر وجود دارد و تقویت روابط شهروندی، پیمان خواهرخواندگی بین کهن‌شهرهای همدان و تبریز منعقد خواهد شد.

قراباغی افزود: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف این دو شهر وجود دارد تا پس از انعقاد تفاهم خواهرخواندگی در راستای توسعه گردشگری، فرهنگی، اجتماعی؛ مدیریت شهری و سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با عقد متن اولیه تفاهم خواهرخواندگی همدان به عنوان «پایتخت تاریخ و تمدن ایران» و اصفهان به عنوان «پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی»، تابوی خواهرخواندگی با شهرهای خارجی در سطح کشور شکسته شد و با اطمینان در تداوم آن با امضای خواهرخواندگی با کلان‌شهر تبریز به عنوان «پایتخت گردشگری جهان اسلام»، شاهد توسعه و تعمیم روابط به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی، منجر خواهد شد.

قراباغی همچنین گفت: اراده بر این است تا در عمر شورای پنجم با شهرهای دارای تاریخ، تمدن، فرهنگ و هنر که در زمینه گردشگری فعال هستند، پیمان‌های خواهرخواندگی بسته شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: متن نخستین پیش‌نویس خواهرخواندگی توسط این کمیسیون تهیه و برای بررسی بیشتر به شهرداری تبریز ارسال شده که پس از هماهنگی‌های اداری و با حضور اعضای شورای شهر و شهرداران این دو شهر، تفاهم تاریخی خواهرخواندگی همدان و تبریز به عنوان یادگاری ارزشمند برای آیندگان، صورت می‌پذیرد.

قراباغی گفت: مقرر شده برای حفظ و ماندگاری این تفاهم، نسبت به نام‌گذاری پارک یا گذرفرهنگی به نام هر شهر اقدام شود که البته بندهای دیگری نیز در متن تفاهم مذکور گنجانده شده است.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *