استانداردسازی پیاده رو خیابان بوعلی

غرب ایران: علی رحیمی فر عنوان کرد: روند پروژه پیاده رو سازی محور احداثی حدفاصل میدان جهاد و میدان آرامگاه بوعلی در راستای تکمیل محور پیاده راه بوعلی و به دلیل فرسودگی و به روزسازی زیرساخت‌های شهری در حال انجام است.

وی رویکرد شورای اسلامی شهر همدان را در خصوص پیاده‌روسازی‌های گسترده ارتقای ایمنی و سلامت شهروندان، بهبود شرایط محیط زیست، کاهش بار ترافیکی، تسهیل تردد شهروندان، کمک به گذران اوقات فراغت شهروندان، شکل گیری خاطره‌های جمعی، گسترش فضای جمعی و همگانی، افزایش تعاملات اجتماعی، استفاده از دوچرخه، افزایش کیفیت پیاده‌رو، حمل‌ونقل پاک و سبز، ترجیح پیاده روی بر خودرو مداری، همین‌طور ایجاد دسترسی به وسیله حمل‌ونقل عمومی دانست.

وی بیان کرد: استانداردهای زیرساخت این محور پیاده رو شامل اجرای شفته ریزی و اجرای لایه زهکش شامل شن ریزی و بتن ریزی و لایه نهایی سنگی با بالاترین کیفیت مصالح اجرا شده است.

 

رحیمی‌فر بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی که توسط ذی‌نفعان اظهار می‌شد، طولانی بودن مدت اجرای پروژه بود که براساس مذاکرات صورت گرفته با مجریان و مسؤولان فنی این پروژه، برخی از عوامل طولانی شدن زمان اجرا در اختیار مسؤولان است، در حالی که بعضی از عوامل منشأ بیرونی داشته و کنترل آنها با مشکلاتی همراه است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان جانبازان و معلولان را از اقشار شریف جامعه‌ دانست وگفت: وظیفه هر نهاد و سازمانی است تا زمینه آسایش و راحتی آنها را فراهم کند و ما هم در شورای اسلامی و شهرداری وظیفه خود می‌دانیم تا معابر را برای رفت و آمد آسان و انجام فعالیت‌های اجتماعی این افراد مناسب‌سازی کنیم.

وی گفت: در پروژه خیابان بوعلی اجرای طرح همسطح‌سازی معابر از کف فرش‌های بتنی برجسته و مخروطی شکل استفاده کرده‌ایم، به گونه‌ای که افراد نابینا با تغییر شکل کف فرش‌ها متوجه تغییر مسیرها می‌شوند.

رحیمی فر ادامه داد: برجستگی کف فرش‌ها هم باعث می‌شود عصای نابینایان در شیارهای خاص قرار گیرد و رفت و آمد آسان را برای این افراد میسر کند که این مصالح سنگ گرانیتی و کف پوش بتنی رنگی نابینایان است و برابر استاندارد در مناسب سازی حرکت به کار گرفته شده و قبل از اجرای پروژه آزمایشات لازم نیز انجام شده و تا پایان کار پروژه کنترل می‌شود.

وی همچنین عملکرد مجموعه شهرداری منطقه یک که در سال جاری بالغ بر ۱۱۷هزار مترمربع پیاده روسازی و کف سازی در منطقه از جمله بلوار شهید سلیمانی، خیابان شهید اسلامیان، بوعلی حد فاصل میدان جهاد و میدان آرامگاه، سعیدیه، مظفریه، بلوار شهید احمدی روشن، خیابان پاسداران و جلالی و بعضی نقاط دیگر را مطلوب و چشمگیر ارزیابی کرد.

*سلماسی: شعار ما برای خدمات رسانی بهتر در شهر بر مبنای شهر انسان محور است

رضوان سلماسی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز عنوان کرد: شعار ما برای خدمات رسانی بهتر در شهر بر مبنای شهر انسان محور است به این معنی که کلیه کارهای انجام شده در مجموعه شهرداری باید بر اساس رضایت شهروندان صورت گیرد و همچنین طراحی و هدف گذاری چرایی این پروژه با لحاظ مؤلفه‌هایی مانند نوع مصالح و ویژگی‌های خاص آب و هوایی و جغرافیایی همدان باید مورد ارزیابی قرار گیرد که قطعاً طراحی پیاده روهایی که بر اساس تنوع کاربری و استفاده اقشار مختلف باشد بسیار مفید و پسندیده است.

*دهبانی صابر: استانداردسازی با توجه به افراد نابینا و کم بینا

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز با بیان اینکه پیاده رو خیابان جهاد یکی از پر رفت و آمدترین معابر شهر همدان است و از اهمیت بسزایی در حوزه شهری برخوردار است خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه یک همدان از مهر ماه سال جاری با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال آغار به بهسازی و نوسازی این معبر به مساحت ۵ هزار مترمربع کرده است.

مسعود دهبانی صابر ادامه داد: با هماهنگی انجام شده با شرکت‌های برق، گاز و مخابرات در ابتدا تمامی زیرساخت‌های قدیمی جمع آوری شده و زیرساخت‌های جدید جایگزین می‌شود، که خوشبختانه در این بخش پروژه با سرعت مناسبی در حال پیشرفت است که مرحله اول آن به طور کامل به انجام رسیده است.

دهبانی صابر در ادامه افزود: یکی از اهداف مهم شهرداری منطقه یک در این پروژه استانداردسازی آن بوده است که تمامی افراد جامعه بتوانند از این پیاده رو استفاده کنند، و استانداردهای لازم هم در آن لحاظ و رعایت شده باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه افراد نابینا و کم بینا در هنگام حرکت در پیاده رو از اطلاعات لمسی زیر پای خود در سطح سنگ فرش استفاده می‌کنند مسیر جداگانه‌ای نیز برای این شهروندان تعبیه شده است که بتوانند با سهولت هرچه تمام‌تر در این پیاده رو تردد کنند.

وی با اشاره به اینکه در حیطه استانداردسازی این پیاده رو اقدامات متفاوتی انجام شده افزود: اجرای سنگ فرش گرانیتی، به روزرسانی تمامی تأسیسات و زیرساخت‌ها به طور کامل، اجرای نورپردازی و روشنایی مسیر، لای روبی کامل نهری‌ها و دال گذاری جدید از کارهای شاخص انجام شده در این پروژه به شمار می‌رود.

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *