افزايش ۱۶۷درصدي کشفيات مواد مخدر در همدان

غرب ایران: هادي نجفي در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان با بيان اينکه در شهرستان همدان نقطه آلوده خاصي در حوزه مواد مخدر نداريم اظهار کرد:‌ با همکاري شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبي در اين زمينه صورت گرفته است.

وي با اشاره به اينکه تجمع خرده‌فروشان و معتادان در همدان وجود ندارد اما تردد دارند گفت: در شهر همدان نقاط آلوده‌اي نداريم و هرجا احساس کنيم، تجمع آنها و نارضايتي مردم وجود دارد بلافاصله پاکسازي انجام مي‌شود.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بيان اينکه چندين سال پيش در اماکن مخروبه‌اي تجمع معتادان را شاهد بوديم و با اقدامات صورت گرفته ۴۰ نقطه شناسايي و از حالت پرخطر بيرون آمدند افزود: شهرداري همکاري خوبي در اين زمينه داشته است.

وي با تاکيد به اينکه همدان شهر ناامني براي قاچاقچيان مواد مخدر است چون عمليات پيش‌دستانه‌اي در دستور کار است خاطرنشان کرد:‌ در سال جاري يک‌هزار و ۳۲۰ خرده‌فروش در شهر همدان جمع‌آوري شده‌اند.

نجفي با بيان اينکه ۲ هزار و ۳۰۳ معتاد جمع آوري شده‌اند گفت: ۳۵۵ کيلوگرم کشفيات مواد مخدر در شهر همدان داشتيم که افزايش ۱۶۷ درصدي را نشان مي‌دهد، در حوزه دستگيري نيز چهار درصد افزايش را شاهد هستيم.

وي با بيان اينکه بيش از ۶۰ درصد از سرقت‌هاي خرد توسط معتادين انجام مي شود و بايد برخورد با آنها مورد توجه باشد و راهکارهايي ارائه شود افزود: اداره بهزيستي در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبي دارد و بايد قدردان آنها بود.

معاون فرهنگي سپاه ناحيه همدان در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان با بيان اينکه مراکز ترک اعتياد «NA» سليقه‌اي کار مي‌کنند و نبايد شاهد اين مسئله باشيم اظهار کرد: رسانه‌ها به مسئله اعتياد اهتمام جدي داشته باشند.

صادق نظري با بيان اينکه سپاه مي‌تواند در کمپ‌ها ورود کرد و حلقه تربيتي ايجاد کند گفت: متاسفانه هزينه کمپ‌ها بالاست و خانواده‌ها از عهده آن برنمي‌آيند، سال گذشته اين هزينه ۶۳۵ هزار تومان بود که امسال به ۷۷۰هزار تومان رسيده است.

وي با اشاره به اينکه حمايت درستي از خانواده‌هاي درگير مواد مخدر صورت نمي‌گيرد افزود: مي‌توان از ظرفيت مردم و خيرين در اين زمينه استفاده کرد.

معاون فرهنگي سپاه ناحيه همدان با بيان اينکه گاهي معتادان متجاهر در همدان ديده مي‌شود گفت: وقتي اين افراد صبح از گرمخانه بيرون مي‌آيند صحنه بدي را شاهد هستيم که بايد اين موضوعات مورد توجه جدي باشد.

وي خواستار همکاري تمام سازمان‌ها و ادارات در مبارزه با مواد مخدر شد و گفت: تامين شغل براي خرده‌فروشان مواد مخدر براي دور کردن آنها از اين کار مسئله جدي است.

نظري گفت: در محله علي‌آباد همدان پيگير برگزاري جشن «محله پاک»‌ هستيم و اگر محله به محله و منطقه به منطقه برنامه‌هايي در اين راستا اجرا کنيم بسيار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ ن

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *